Stovky diváků si stěžují. O2 hrozí pokuta za zdražení tarifů
Český telekomunikační úřad bude řešit stížnosti stovek zákazníků společnosti O2 na zdražení tarifu některých televizních balíčků až na dvojnásobek. Pokud se pochybení prokáže, zaplatí společnost pokutu až 20 milionů korun. Dnes to uvedl Radiožurnál. Firma se brání tím, že o změně tarifu své zákazníky informovala informací na faktuře, e-mailem nebo firemním časopisem a v případě, že nereagovali, také SMS.
„Prověřujeme změnu v nabídce O2 TV z toho důvodu, že se nám nashromáždilo několik podnětů od lidí, kteří si na provedení této změny stěžují,“ řekl rozhlasu mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Společnost službu zákazníkovi změnit může, musí ho ale o jiné ceně nebo službě informovat. Rozhlas uvedl, že O2 skryla informaci do přílohy elektronického vyúčtování, což zákazníci vnímali spíš jako reklamní sdělení.
O2 toto tvrzení odmítá. Mluvčí společnosti Lucie Pecháčková dnes v reakci ČTK sdělila, že každý zákazník dostal v zákonné lhůtě minimálně 30 dní před plánovanou změnou informaci o novém tarifu na faktuře. „Zároveň jsme všem zákazníkům odeslali e-mail, ve kterém jsme ho o změně informovali,“ uvedla. Pokud si zákazník e-mail neotevřel, ani se nepodíval na internetového vyúčtování, kde měl informaci uvedenou, společnost mu zaslala informační SMS, ve které znovu na e-mail upozornila.
„Zákazníci, kteří na tyto informace vůbec nereagovali nebo na ně nemáme emailový kontakt, od nás navíc dostali časopis o O2 TV, ve které celou změnu tarifního portfolia znovu podrobně vysvětlujeme,“ uvedla. Dodala, že pokud zákazníci se změnou tarifu nesouhlasí, mají do 30 dnů od obdržení oznámení na faktuře možnost službu O2 TV vypovědět, a to bez jakékoli sankce. Cenové změny O2 TV zdůvodnila zjednodušením programové nabídky ze 47 tarifů a balíčků na tři tarify.