Lidl terčem laviny vtipů. ‚Řecký týden‘ bez křížů aneb bude se nabízet Imámův mls?
Lidl a odstraněné kříže
Česká lidová tvořivost opět nezklamala. V návaznosti na nejnovější kampaň obchodního řetězce Lidl, který na svých letácích nechala na fotografiích kostelů z řeckého ostrova Santorini odstranit kříže. Lidl tak učinil k tzv. Řeckému týdnu. Sociální sítě se od zveřejnění letáků bez křížů plní vtipnými kolážemi a komentáři.
Takovou odezvu na Řecký týden obchodní řetězec Lidl nejspíš nečekal. Nejen že je odstranění křížů na letácích vnímáno většinou veřejnosti negativně, ale navíc je na sociálních sítích díky vtipným kolážím k smíchu.
Vánoční, korektní leták LIDL. pic.twitter.com/e8K8bLL6ni
— Dýňový poplatník (@DynPlatnik) 2. září 2017
Nová řecká vlajka, made in #Lidl ? :) pic.twitter.com/BPXxY3A2zg
— Zuza Ritt (@zuzaritt) 1. září 2017
Hlavne se nijak nezaplest proboha! #Lidl pic.twitter.com/6IEjmVm8KB
— Tomáš Filip (@hippotame) 1. září 2017
Lidl 2025 pic.twitter.com/csZXIZ9jh7
— L'Inemployable (@LInemployable) 2. září 2017
Opět výtečnej TMBK pic.twitter.com/8F6irvdw7u
— Dominik Feri (@DominikFeri) 2. září 2017
Lidé si na internetu směrem k Lidlu dělají legraci i prostřednictvím komentářů. Dočkáme se v rámci náboženské neutrality a rovnosti toho, že kromě Biskupského chlebíčku bude prodáván i Imámův mls?
Lidl vymazal kříže z řeckých kostelů.Hájíme náboženskou neutralitu,tvrdí#titulky
— Luděk Buček (@LudanekvTatrach) 1. září 2017
Vedle Biskupského chlebíčku,bude ležet v regále Imámův mls
Kdyby dal Lidl máslo za 35, klidně konvertuju k islámu!
— Aleš Tůma, CFA (@alestuma) 2. září 2017
Další z komentujících označuje kampaň Lidlu za povedený marketingový tah.
Lidl je fakt mistr querilla marketingu. Změňte detail, a o "řeckém týdnu" se dozví úplně všichni. Za mne špica. 😂
— David Melden (@david_melden) 2. září 2017
Asi Lidl letos zruší vánoční nabídku, bo uráží náboženské cítění
— abctrutnov (@abctrutnov) 1. září 2017
Celou kauzu odstartovalo zveřejnění letáčků k Řeckému týdnu, tedy k pravidelné nákupní akci Lidlu. Odstraněním kostelních křížů zobrazených na fotografiích chtěl obchodní řetězec dosáhnout „zachování náboženské a politické neutrality“. Alespoň tak to pro server Echo24 řekla mluvčí společnosti Zuzana Holá.
Kříže nebyly odstraněny jen na letáčcích pro Českou republiku. Podle televize RTL to udělal Lidl i v Belgii, kde svůj krok zdůvodnil tím, že „politika společnosti brání používání náboženských symbolů, aby nedošlo k vyloučení jakékoliv náboženské víry“. Za designem inkriminovaného letáku navíc podle Holé stojí mezinárodní tým.