Předplatné
Můj účet
Přihlásit se
Zapomněli jste heslo?
Založit nový účet
Týdeník Echo
Můj účet
Odhlásit
Rubriky
Úvodní strana
10 let Echa
Domov
Komentáře
Svět
Ekonomika
Rozhovory
Podcasty
Panorama
Blogosvět
Politická aréna
Aréna názorů
Úhel pohledu
Auto
Speciální přílohy
EchoTV
Kontakty
Předplatné
Inzerce
O nás
About us
Zásady ochrany osobních údajů
Obchodní podmínky
Prohlášení o souborech cookies
Navštivte také
Echo Prime
Tydeník Echo
Echomedia eShop
Website by
Coolpany SE
Panorama
Přihlásit se
Předplatné
Domov
Komentáře
Svět
Ekonomika
Panorama
Echo Prime
Týdeník Echo
Podcasty
Monitor
Předplatné
Takto vypadal průliv Golden Gate těsně po zahájení stavby mostu, která na svou dobu trvala rekordně krátkou dobu. Pouhých 1603 dní.
-
Foto: Knihovna kongresu USA
Nejdříve se musely postavit základy mostu.
-
Foto: Knihovna kongresu USA
Začátek stavby mostu, u vzdálenějšího břehu lze spatřit již se rýsující severní pylon.
-
Foto: Knihovna kongresu USA
Takto vypadal most Golden Gate v průběhu stavby. Jak lze vidět, jako první byl postaven severní pylon mostu.
-
Foto: Knihovna kongresu USA
O několik měsíců později už stál i jižní pylon mostu.
-
Foto: Screenshot YouTube
S oběma pylony se již most začal rýsovat do podoby, kterou známe dnes.
-
Foto: Screenshot YouTube
Celková dálka mostu je 2.7 kilometru.
-
Foto: Screenshot YouTube
Mezi vztyčenými pilíři se posléze začala stavět mostovka. To skýtá dostatečný prostor pro šestiproudovou vozovku po které dnes každý den projede na 120 tisíc aut. Za přejezd osobním autem ve směru do města se v roce 2010 platilo 6 dolarů. Cesta z města ven je zdarma. K lednu 2014 projelo přes most od jeho otevření 2,025,883,491 aut.
-
Foto: Screenshot YouTube
Nosná lana mostu mají průměr 92 cm a každé se skládá ze 27 572 menších pramenů.
-
Foto: Screenshot YouTube
Jeden z mnoha dělníků, kteří se na stavbě mostu podíleli. Vzhledem k tomu, že se na něm vystřídalo na 10 stavebních firem, celkový počet lidí, kteří na stavbě pracovali není znám.
-
Foto: Screenshot YouTube
Během stavby byla striktně dodržována bezpečnostní opatření. V roce 1898 vznikla v San Franciscu firma The E.D. Bullard, která po vzoru vojenských helem vynalezla první přilby pro stavební dělníky a horníky. Stavba mostu Golden Gate se tak stala jedním z prvních míst, kde se revoluční ochranná pomůcka použila.
-
Foto: Screenshot YouTube
I přes přísná bezpečností opatření se během stavby nepodařilo zabránit ztrátám na životech. Při konstrukci mostu zemřelo celkem jedenáct dělníků.
-
Foto: Screenshot YouTube
Celý most, včetně jednotlivých nosných ocelových lanek, byl natřen výraznou oranžovo červenou barvou, aby byl loděmi dobře vidět v, pro San Francisco charakteristickém, mlhavém počasí. Navzdory zaběhnutému mýtu, není pravda, že by byl most neustále natírán a jeho celé natření by trvalo zhruba rok a poté by se začalo hned znovu.
-
Foto: Screenshot YouTube
Most byl dokončen
-
Foto: Knihovna kongresu USA
Most byl v den otevření velkou atrakci a první den byl zpřístupněn jen pro chodce.
-
Foto: Screenshot YouTube
O den později, 28. května 1937, byl most otevřen i pro automobily.
-
Foto: Screenshot YouTube
Zpět na článek