Předplatné
Můj účet
Přihlásit se
Zapomněli jste heslo?
Založit nový účet
Týdeník Echo
Můj účet
Odhlásit
Rubriky
Úvodní strana
10 let Echa
Domov
Komentáře
Svět
Ekonomika
Rozhovory
Podcasty
Panorama
Blogosvět
Politická aréna
Aréna názorů
Úhel pohledu
Auto
Speciální přílohy
EchoTV
Kontakty
Předplatné
Inzerce
O nás
About us
Zásady ochrany osobních údajů
Obchodní podmínky
Prohlášení o souborech cookies
Navštivte také
Echo Prime
Tydeník Echo
Echomedia eShop
Website by
Coolpany SE
Domov
Přihlásit se
Předplatné
Domov
Komentáře
Svět
Ekonomika
Panorama
Echo Prime
Týdeník Echo
Podcasty
Monitor
Předplatné
Prototyp českého metra s označením R1. Cestující ale tento vůz nikdy nesvezl
-
DPP
Pro pražské metro byly nakonec vybrány sovětské soupravy s označením Ečs
-
DPP
Hlavním projektantem české R1 byl Antonín Honzík (uprostřed). Na snímku nad projektem tramvaje T3
-
DPP
Honzíkovy tramvaje T3 z počátku 60. let jezdí na některých linkách dosud
-
DPP
Na konci 60. let se stal Honzík hlavním projektantem vozu R1 pro pražské metro
-
DPP
Došlo i na montáž prototypů
-
DPP
Vnitřek vozu R1
-
DPP
Počátkem roku 1972 do sebe při zkouškách dva vozy R1 nabouraly
-
DPP
Vůz se sice opravil, ale nikdy se nevyužil a chátral na vedlejší koleji
-
DPP
Pod Prahou začaly jezdit sovětské soupravy Ečs
-
DPP
Vagony ale byly těžké, takže se Nuselský (tehdy Gottwaldův) most musel zpevnit speciálními ocelovými rošty
-
DPP
Od roku 1978 se v metru začaly nasazovat vozy s označením 81-71
-
DPP
Výrobcem byl Mytiščinský strojírenský závod
-
DPP
Dnešní vozy mají označení M1
-
DPP
A v 90. letech se na nich konstrukčně podílel už jako důchodce i Antonín Honzík
-
DPP
Zpět na článek