„Donald Trump je rasista,“ psala nová šéfka veřejného rozhlasu. Před tím stála za Wikipedií
VEŘEJNÉ RÁDIO
Generální ředitelka amerického National Public Radio (NPR) čelí kritice ze zaujatosti kvůli svým starým tweetům, ve kterých podporuje progresivní diskurz. Katherine Maherová, která minulý měsíc nastoupila do čela veřejného rádia, před lety například napsala, že "Donald Trump je rasista." Mezitím byl ale příspěvek smazán, podotýká list The New York Times. V jiném příspěvku se Maherová vyfotila v klobouku s logem pro prezidentskou kampaň Joe Bidena. Maherová dosud šéfovala Wikimedia Foundation.
"Zdálo se mi o tom, že jsem s Kamalou na výletě na blíže neurčeném místě, vzorkovaly a porovnávaly jsme ořechy a baklavu ze stanů u silnice," napsala Maherová na tehdejším twitteru se zjevným odkazem na viceprezidentku Kamalu Harrisovou. "Probudila jsem se velmi hladová," dodala.
Mluvčí NPR Isabel Laraová v prohlášení uvedla, že Maherová „v té době nepracovala v žurnalistice a uplatňovala své právo prvního dodatku vyjadřovat se jako kterýkoli jiný americký občan“. Dodala, že Maherová od svého jmenování dodržovala etický kodex sítě. "Generální ředitel se nepodílí na redakčních rozhodnutích," stojí také v prohlášení. Maherová ve vlastním prohlášení uvedla, že v Americe „má každý právo na svobodu projevu jako soukromý občan“. Předznamenala závazek k nezávislému zpravodajství a vyzvala Američany, aby „poslouchali, sledovali a četli naši práci“.
„Pokud chce být NPR skutečně národním veřejným rozhlasem, nemůže se podbízet těm nejlevicovým prvkům ve Spojených státech,“ řekl Christopher Rufo z konzervativního Manhattan Institute "Aby to bylo možné, NPR by se měla rozejít s Katherine Maherovou," dodal.
Před nástupem do NPR Maherová nepracovala ve zpravodajství, byla generální ředitelkou Wikimedia Foundation, neziskové organizace, která podporuje populární online zdroj Wikipedii, kam psala mnoho příspěvků, které jsou nyní kritizovány.
Velká část diskuse o Maherové příspěvcích vycházela od konzervativních kritiků po zveřejnění názorového sloupku v The Free Press, populární publikaci Substack. Ve sloupku Uri Berliner, vedoucí obchodní redaktor NPR, prohlásil, že „lidé na všech úrovních NPR se pohodlně spojili kolem progresivního vidění světa“. Berlinerova esej se rovněž setkala s kritikou. „Vyjít na veřejnost a podpálit své pracoviště a pak dělat mediální hit za mediálním hitem, aby to pokračovalo, není věc, kterou děláte, když máte dobré úmysly,“ napsal Scott Detrow, který v NPR rovněž působí.