Mercedes E 450 D All-terrain 4matic – Jedno auto na všechno

AUTO

Mercedes E 450 D All-terrain 4matic – Jedno auto na všechno
Mercedes E 450 D All-terrain 4matic – Jedno auto na všechno Foto: archiv
4
Auto
Sdílet:

Mercedes předvádí novou generaci zvýšeného kombi All-Terrain, jež rozvíjí nabídku aktuální třídy E. Aktuálně vyzkoušený model E 450 d All-Terrain je automobilem, který exceluje ve všech rolích, jež mu uložíte. Kromě celé řady plusů jednoznačně vyniká výkonným řadovým šestiválcem OM 656M s výkonem skoro 400 koní a dlouhodobou spotřebou 7,1 l / 100 km!

Sympatický koncept zvýšených kombi u prémiových automobilů není zase tak nový, ale podle nás je rozhodně příjemnou alternativou k nejrůznějším SUV, neboť tento typ automobilů má sice rozšířené schopnosti, ale stále sedí blíž k silnici a lépe se s nimi jezdí. U Mercedesu je nabízen v aktuální třídě C (X206), ale stejně jako u předchůdce, i v nové třídě E, která vyjela ve své šesté generaci teprve v roce 2023. Stojí na platformě pro auta se zadním pohonem zvané MRA II, která je proti předchůdci delší, širší a má delší rozvor.

Nové modely třídy E All-Terrain kombinují schopnosti klasického kombi se schopnostmi jízdy v lehkém terénu. Rozeznáte je snadno podle oplastované karoserie s vyšší světlou výškou a specifickým vzduchovým podvozkem, který vyniká nejen širokými možnostmi nastavení pro jízdu i drsnějším terénem, ale i výrazným komfortem na rozbitých cestách.

Pod kapotou je nabídka čtyř motorizací. Základem je mildhybridní vznětový čtyřválec 220 d (přes 200 k), na spotřebu v případě pravidelného dobíjení láká plug-in hybridní čtyřválcová E 300 de (přes 300 k), vrcholem z hlediska výkonu je šestiválcová zážehová E 450 (přes 400 koní), ale ideální pohonnou jednotkou je podle nás vznětový řadový šestiválec značený jako E 450 d, který s mildhybridní technologií nabízí celkem 390 koní a 750 Nm točivého momentu.

Už tyto hodnoty naznačují dynamický potenciál – i s hmotností 2140 kg je nadupané „éčko“ schopné zrychlit na stovku za 5 sekund a rozjet se na maximálních 250 km/h. Zajímavé ale je, jakým způsobem řadový šestiválec svůj výkon předává – zcela hladce, nerušivě, kultivovaně a hlavně hospodárně. Zkrátka tak, jak to umějí jen řadové přeplňované šestiválce. I přesto, že testovaný vůz byl hodně čerstvý a měl najeto lehce přes 3000 km, dlouhodobá spotřeba dosahovala 7,1 l / 100 km. Toto číslo umí stoupnout na více než 10 l / 100 km, ale v tu chvíli už se člověk pohybuje v nebezpečných rychlostech, a navíc uklidněné naladění auta vybízí spíš k rychlejšímu polykání kilometrů než okreskovému řádění (ostatně režim Sport jsme vyzkoušeli jen chvilku a většinu týdne fungovali bez zaváhání ve výchozím režimu Comfort).

Univerzální kombi potěšilo celkově snadným a bezchybně naladěným konceptem ovládání (od řízení přes funkční devítistupňovou převodovku až po brzdy), ale také komfortem na rozbitých cestách – specifický vzduchový podvozek v kombinaci s normální velikostí kol (19palcová) báječně žehlil všechny české nerovnosti, a přitom byl velmi tichý a při přenosech hmotnosti čitelný.

O možnostech podvozku, schopného v terénním režimu až extrémního zdvihu, by se dalo psát hodně – stejně jako o tvarově čistém a velmi prostorném interiéru, který je kompletně pokryt velmi kvalitními a příjemnými materiály. Dominují mu dva rychlé displeje architektury MBUX s kvalitní grafikou a intuitivním ovládáním. O propracovanosti celku svědčí například detail v podobě soundsystému Burmester 4D se 17 reproduktory, který má jednu úžasnou funkci – hudební zážitek cestujícím vpředu umocňuje jemnými zvukovými vibracemi sedadel. Opět, takových detailů bychom našli mnoho, ale to je spíše na osobní vyzkoušení. Pro nás je důležité, že kombi je i velmi praktické, a to nejen z hlediska pěti pasažérů, ale i místa pro zavazadla – pod víkem kufru je využitelných 615 litrů prostoru.

Jestli něco Němci opravdu umí, tak jsou to všestranné výkonné kombíky vyšších tříd. Nový All-Terrain s motorem 450 d v tomto ohledu patří na špičku. A to samozřejmě něco stojí – téměř pětimetrový univerzál začíná na 2 334 090 Kč, s dobře nastavenými příplatky vychází na necelých 2,8 milionu Kč. Jenže muzika, kterou za ty peníze nabízí, se rozhodně neoposlouchá.

Plusy:

motor, interiér, komfort podvozku, dynamika, spotřeba 

Minusy:

boční vedení sedadel, vyšší cena 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články