Toyota Corolla Cross: Skutečně příjemný společník

AUTO

Toyota Corolla Cross: Skutečně příjemný společník
Rodina Corolla se rozrostla o dalšího člena – kromě sedanu, hatbacku a kombi se nabídka rozšířila o praktickou zvýšenou Corollu Cross, oplastovaný crossover s hybridním pohonem. Vyzkoušeli jsme kousek s pohonem všech kol. Foto: Toyota
10
Auto
Sdílet:

Rodina Corolla se rozrostla o dalšího člena – kromě sedanu, hatbacku a kombi se nabídka rozšířila o praktickou zvýšenou Corollu Cross, oplastovaný crossover s hybridním pohonem. Vyzkoušeli jsme kousek s pohonem všech kol.

Toyota dnes nabízí širokou a pestrou nabídku osobních automobilů, když pokrývá spektrum od městského vozítka přes manažerský sedan až po pick-up nebo sportovní zadokolku. Právě Corolla je tradičně jedním ze základních stavebních kamenů značky, výborně fungující, nenáročný model, který v pohodě poslouží i rodinným účelům.

Nová Corolla Cross může mladou rodinu zaujmout (pokud jí stačí velikost vozidla, umístěného nad výchozí C-HR a pod Rav4 a větší Highlander), ale mnohem větší úspěch prozatím slaví u starších zákazníků. Vůbec se jejich volbě nedivíme – po prvních dojmech je Corolla Cross skutečně příjemný společník, který funguje tak nějak přirozeně.

Nastupujeme do vyšší karoserie a uvnitř nás čeká normální Corolla s minimem změn. Ve finále je celý vnitřní prostor sice trochu obyčejný, ale vlastně v pořádku – na trčící displej s moderní grafikou a rychlým ovládáním si lze zvyknout a zbytku stěží něco vytýkat. Ovládací prvky jsou po ruce, pozice za volantem je přirozená, kožené čalounění sedadel příjemné a celek designově čistý. Místa na zadních sedadlech jsou dostatečná a zavazadlový prostor 487 litrů (s opravnou sadou pneumatik) splní běžné potřeby. Vysoká úroveň digitalizace se dotkla i Corolly Cross – kromě armády bezpečnostních systémů zaujme například i možnost vůz si dopředu vyhřát přes aplikaci MyT. Maličkost, ale příjemná.

Pod kapotou lze mít dvě verze prověřeného hybridního pohonu – slabší využívá atmosférický čtyřválec 1,8 litru s elektromotorem, silnější pak dvoulitr. Nejsilnější Corolla Cross nabízí celkem 197 koní hybridní síly, což při hmotnosti přes 1,4 tuny znamená schopnost pokořit stovku za 7,5 s a maximální rychlost omezenou na 180 km/h. V praxi je pátá generace hybridního pohonu skvělá – reakce na pobídku plynem jsou okamžité, bez jakékoli prodlevy. Spalovací motor se rychle dostane do otáček a souhra s elektromotory mu jde zcela bezprostředně. Jízdní zážitek je zkrátka na vysoké úrovni, pohonnému ústrojí není co vytknout. A co je hlavní, hybrid bez nutnosti dobíjení baterií kabelem je úsporný – Toyota slibuje hodnoty do 5,4 litru na 100 km, reálně se dá jezdit svižně za šest. To je velmi příjemné.

Jezdit po silnici, nebo v terénu? Obojí je možné. Na silnici se ukazuje poddajný, ale velmi čitelně naladěný podvozek. Už po prvních kilometrech bylo ku podivu, jak hezky Cross jezdí – může za to i fakt, že je teprve druhým modelem postaveným na GA-C platformě, a to rovnou po C-HR, velebeném právě pro skvělé jízdní vlastnosti. S modelem C-HR nový Cross sdílí i rozvor v hodnotě 2640 mm, ale pod celou sestavou hran karoserie nabízí výrazně praktičtější vnitřní prostor. Funkční podvozek, pocit z řízení, citlivé naladění brzd i odezva plynového pedálu – to všechno přispívá k jízdním vlastnostem nad průměrem třídy. V terénu vůz jemně a plavně překonává i nečekaně drsné nástrahy, čemuž pomáhá nejen využitelná čtyřkolka, ale i světlá výška 206 mm (a samozřejmě naladění tlumičů a také normální rozměr kol).

Corolla Cross je velmi povedený, nový globální model. O jeho ambicích (zcela oprávněných) napovídá fakt, že se kromě domovského Japonska vyrábí také v Thajsku, na Tchaj-wanu, v Brazílii, Spojených státech, v Malajsii, Číně a Jižní Africe.

A kolik že tento odolný parťák stojí? Levný není, ale to už dneska není prakticky nic. Základní verze se v rámci akce 30 let Toyoty na českém trhu prodává od 739 900 Kč ve výbavě Comfort. Jde o slabší verzi hybridu (140 k) s pohonem předních kol. Když už Corollu Cross, tak určitě s dvoulitrem a pohonem všech kol. Ve výbavě Comfort ji lze pořídit za 864 900 Kč, vrcholná výbava Premiere Edition stojí už 1 034 900 Kč.

Plusy:

Pohon, jízdní vlastnosti, spotřeba, uživatelská přívětivost.

Minusy:

Trochu fádní interiér, přecitlivělé bezpečnostní systémy.

 

 

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Trump výnosem zrušil sankce uvalené na Sýrii

KONEC SANKCÍ PROTI SÝRII

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal výnos, kterým zrušil sankce proti Sýrii. Tento krok již dříve oznámila na tiskové konferenci mluvčí Bílého domu ...

22:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články