Na Žižkově vzniká město ve městě. „Infrastruktura to bez problémů zvládne“

ŽIŽKOV CITY

Na Žižkově vzniká město ve městě. „Infrastruktura to bez problémů zvládne“
Vizualizace nové městské čtvrti Žižkov City. Foto: Penta
4
Domov
Sdílet:

V Praze na Žižkově vznikne město ve městě. Zbrusu nová městská čtvrť Žižkov City slibuje bydlení pro 20 tisíc lidí, školky, školy, veřejné parky, zdravotnické zařízení i tramvajový obchvat. Developeři v minulých dnech získali od pražského magistrátu povolení k zahájení stavby s tím, že došlo k historicky první změně v rámci pražského územního plánu. Žižkovský projekt, který investory a developery bude stát přes 1,3 miliardy korun, je považovaný za jednu z největších výstaveb za posledních několik desítek let. "Městské byty jsou důležitou součástí rozvoje města. Praha zrychluje jejich výstavbu," říká vedoucí komunikace IPR Matěj Hutník.

V poslední době se z různých stran ozývají i kritické hlasy. Tvrdí se, že sousední pražské části nejsou připravené na výstavbu obří městské části. Podle mnohých zde chybí infrastruktura jako je například dopravní spojení (tramvajová trať), čistička odpadních vod, energetické zázemí, apod. To odmítl vedoucí komunikace z Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) Matouš Hutník. "Součástí projektu je i rozvoj infrastruktury. Vznikne nová tramvajová trať nebo dopravní spojení Malešické ulice s ulicí Českobrodskou. Kapacita další infrastruktury samozřejmě byla prověřovaná a bez problémů to zvládne," řekl Matouš Hutník pro deník Echo24.

Nová tramvajová trať Olšanská - Habrová, jejíž první část chce dopravní podnik s využitím původních železničních kolejí začít budovat už v příštím roce 2026, povede směrem na Jarov. Žižkovský projekt zároveň klade důraz na ekologické aspekty – plánované parky, veřejná prostranství a industriální park vzešlý z architektonické soutěže nabídnou kvalitní městskou zeleň a biodiverzitu. Za projektem stojí developeři z Central Group, Sekyra Group, Penta a MY Park.

Během přípravy územní studie byl velký důraz kladen na širší vztahy s okolím tak, aby nová čtvrť nezatěžovala sousedy a naopak přinesla zlepšení. "Díky tomu, že město před pár lety uvedlo v život nástroj, který zajišťuje, že se investoři na rozvoji infrastruktury finančně podílí, vznikne v území pět mateřských a dvě základní školy nebo zdravotnická zařízení nejen pro obyvatele nové čtvrti. Nezapomínejme ani na samotnou historickou budovu Nákladového nádraží Žižkov, kde vznikne společensko-kulturní centrum, které se stane přirozeným centrem celého okolí a magnetem i pro obyvatele jiných částí Prahy," uvedl Hutník.

Podle vedoucího komunikace IPR by město mělo více investovat do bydlení. "Městské byty jsou důležitou součástí rozvoje města. Jednotlivé městské části i hlavní město skrze Pražskou developerskou společnost postupně výstavbu městských bytů zrychluje. A díky spoluúčasti investorů je to možné i v rámci soukromých projektů, nejen na velmi omezeném prostoru pozemků města," podotkl Hutník.

Žižkov City vyroste na území bývalého brownfildu, kde se rozkládalo Nákladové nádraží Žižkov. Na podobných pražských nevyužitých plochách už teď vyrůstají nové městské čtvrti. Ty největší zástavby vyrostou v Letňanech, na Smíchově nebo v holešovických Bubnech-Zátorech.

SOUVISEJÍCÍ: Byty v Praze zdražují, regiony zlevňují. Průměrná cena atakuje 110 tisíc za metr

Výstavbu nových městských čtvrtí za miliardy korun na bývalých brownfieldech oceňuje i Matouš Hutník. "Jedná se o nejšetrnější a i obyvateli nejlépe přijímanou formu rozvoje města. Každá změna ve městě s sebou nese důsledky, které musíme umět předvídat. Díky našim přesným datům a prognózám velmi dobře víme, co se s územím stane a že využívat tato stará nádraží a průmyslové areály, které jsou velmi dobře napojeny na dopravní i technickou infrastrukturu, je ekonomicky i ekologicky nejvýhodnější," uvedl s tím, že je potřeba o těchto projektech mluvit i s obyvateli okolí.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články