Marek Prchal, Babišův marketingový specialista, ukončil spolupráci s ANO
BABIŠŮV EXPERT
Marketingový specialista Marek Prchal a Andrej Babiš ukončili spolupráci. Prchal to potvrdil webu Info.cz. Prchal byl přitom dříve velmi oceňovaným Babišovým spolupracovníkem, který se mu staral o jeho sociální sítě. Babiš ho například velmi ocenil za podíl na vítězství ANO ve sněmovních volbách v roce 2017.
„Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ řekl serveru Prchal. „S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí,“ dodal. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi.
Tak teď.
— Marek Prchal (@prchal) February 1, 2023
Marek Prchal byl marketérem hnutí ANO od roku 2013, , kdy se hnutí dostalo do Sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.
Podle Babiše není Prchal autorem kampaně
Prchal byl autorem většiny příspěvků Andreje Babiše na sociálních sítích. Před druhým kolem letošních prezidentských voleb byl ostře kritizován za Babišovy billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kvůli těmto billboardům ho ze svých řad dokonce vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC), kampaň považovalo za neetickou.
Babiš přímo neřekl, kdo byl autorem kampaně, na tiskové konferenci však prohlásil, že s ní Prchal nemá nic společného. „Já zásadně odmítám, že bysme dělali nějakou negativní kampaň. I ten Prchal není žádným autorem ničeho, není to pravda,“ uvedl Babiš na tiskové konferenci ve svém volebním štábu poté, co bylo jasné, že se novým českým prezidentem nestane.
V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.