Primark otevře třetí prodejnu v Česku, obchod s oblečením má být znovu v Praze

NOVÝ PRIMARK V ČESKU

Primark otevře třetí prodejnu v Česku, obchod s oblečením má být znovu v Praze
Primark Metropole Zličín by měl otevřít mezi zářím 2024 a zářím 2025. Foto: Shutterstock
1
Domov
Sdílet:

V Česku otevře již třetí pobočka mezinárodního maloobchodního řetězce Primark. Po pražském Václavském náměstí a brněnském nákupním centru Olympia je na řadě pražské nákupní centrum Metropole Zličín. Podle tiskové zprávy společnosti by měl nový obchod otevřít své brány zákazníkům mezi zářím 2024 a zářím 2025.

Prodejna by se měla rozkládat na ploše 2 800 metrů čtverečních. Ze všech tří prodejen tedy bude nejmenší – první pražská má 4600 metrů čtverečních, brněnská 3600. Otevřením prodejny by měl Primark zároveň vytvořit 140 nových pracovních míst.

Hlavním sortimentem, který řetězec prodává, je móda. Vedle toho se zaměřuje i na kosmetiku, domácí potřeby a další. Největším lákadlem Primarku pro zákazníky jsou nízké ceny, pro které se ještě před otevřením první české pobočky na Václavském náměstí do nejbližších zahraničních prodejen vypravovaly autobusy z několika měst, například z Brna, kde byla otevřena později druhá pobočka, nebo Hradce Králové. Otevření obchodu na Václavském náměstí doprovázela až 200metrová fronta tvořící se od brzkého rána, přičemž někteří zákazníci na vstup do obchodu museli čekat i víc než hodinu. „Primark dokázal něco, co se moc často nevidí – vytvořit z relativně levného oblečení atraktivní značku,“ potvrdil tyto skutečnosti pro Echo24 Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR).

„Pro Metropoli Zličín je to výborný úlovek, protože tam přitáhne mnoho nových zákazníků, kteří by jinak jeli nakupovat jinam. Mnoho lidí se navíc do Primarku často vrací, takže i pro Metropoli to znamená opakované návštěvy, ne jednorázové,“ přidal svůj názor Tomáš Prouza.

„Primark bude stlačovat ceny oblečení v Česku. To je výborná zpráva pro zákazníky, naopak pro konkurenční firmy to bude docela bolehlav,“ sdělil Prouza deníku Echo24. „Za poslední dva roky se lidé poměrně hodně odnaučili kupovat oblečení (a obuv) pro dospělé, ze všech segmentů obchodu je právě zde největší propad, který se táhne už od covidu. Některé značky z Česka dokonce odešly a větší expanze Primarku na ty zbylé bude vytvářet další tlak.“

Společnost se dle posledních známých dat ve finančním roce 2021/22 dostala do čistého zisku 80,7 milionů Kč oproti roku předešlému, kdy byla ve ztrátě 68,7 milionu Kč. Vyplývá to z účetní uzávěrky firmy zveřejněné ve Sbírce listin.

Společnost Primark byla založena v Irsku v roce 1969 pod značkou Penneys. V současné době působí v 16 zemích Evropy a ve Spojených státech. Je členem britské nadnárodní skupiny Associated British Foods, která se kromě maloobchodního prodeje zabývá také zpracováváním potravin. Otevření obchodu ve Zličíně je součástí expanze ve střední a východní Evropě, která začala v roce 2019 otevřením obchodu v Lublani.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články