Audi A6 2.0 TDI: Komfort a hospodárnost na dlouhé cesty

TEST AUDI A6 2.0 TDI

Audi A6 2.0 TDI: Komfort a hospodárnost na dlouhé cesty
Nové Audi A6 se v Německu začalo vyrábět teprve v dubnu, ale už se zabydluje na všech důležitých trzích. Vyzkoušeli jsme verzi 2.0 TDI s pohonem všech kol. Foto: Audi
4
Auto
Sdílet:

Audi v poslední době chrlí do světa jednu novinku za druhou, a to i v důležitém segmentu manažerských aut vyšší třídy: nové Audi A6 se v Německu začalo vyrábět teprve v dubnu, ale už se zabydluje na všech důležitých trzích. Vyzkoušeli jsme verzi 2.0 TDI s pohonem všech kol.

Aktuální šestá generace Audi A6 byla představena 4. března 2025 – jako kombi, tradičně značené jako Avant. O pár měsíců později byl uveden i tradiční sedan. Vůz stojí na nové platformě PCC (Premium Platform Combustion), jež se uvedla už i u nového Audi A5 a také Q5. Platforma mimo jiné umožňuje použití řízení obou náprav a také sportovního diferenciálu, obojí platí pro auta s pohonem všech kol Quattro. Zároveň je k dispozici adaptivní vzduchový podvozek a mezi zajímavosti patří například skvělý koeficient odporu vzduchu 0,25. S celkovou délkou 5001 mm je vůz o 60 mm delší než předchůdce.

Všechny motory jsou vybaveny mildhybridním systémem MHEV Plus se 48voltovou baterií a elektrickým motorem/generátorem, který umí při plném zatížení přidat nějaký ten výkon a točivý moment, zároveň pak při brzdění rekuperuje energii a ukládá ji do malé baterie. Nabídka motorů je docela slušná – zážehové jednotky zastupuje buď čtyřválec 2.0 TFSI (204 k), nebo šestiválec 3.0 V6 TFSI (367 k), vznětový je zatím k dispozici jen čtyřválec 2.0 TDI (také 204 k) ve spojení s pohonem přední nápravy nebo obou náprav.

Audi vsadilo na moderní aerodynamický styl karoserie s výraznými světlomety – nejnovější generace světel zaslouží jen pochvalu, a to ne kvůli světelným efektům, ale i účinnosti a funkčnosti. Zapuštěné kliky dveří vyžadují trochu zvyku, uvnitř pak čeká doslova virtuální kokpit, v našem případě složený až ze tří displejů s velkými úhlopříčkami. Člověk si až říká, jestli tolik displejů skutečně potřebuje, zejména když ovládání není úplně intuitivní a z celku člověk reálně používá jen zhruba desetinu toho, co vůz nabízí. Potěšující je, že systém držení v pruzích se dá jako v minulosti snadno vypnout tlačítkem na levé páčce u volantu, tlačítko s hvězdičkou vpravo zase vypne otravné upozornění na překročení rychlosti. Méně nadšení v nás vzbuzuje „šišatý“ volant, dobře vymyšlené věci – jako kulatý volant – není třeba měnit. Stejně tak bylo fajn mít možnost normálně nastavit teplotu a nemuset kvůli tomu přeostřovat na displej a hledat patřičná nastavení v nabídce.

Při jízdě na delší vzdálenost lze říct, že sedadla jsou spíš průměrná, odkládacích prostorů dost a vzadu je dostatek místa pro dva dospělé cestující. Kombi stojí na rozvoru 2927 mm a bez zrcátek je široké 1875 mm, což přispívá k prostornosti v oblasti ramen. Doplníme, že zavazadlový prostor pojme průměrných 503 litrů, maximálně pak 1534 litrů.

Vznětový motor TDI v poslední evoluci funguje dle očekávání – je dobře odhlučněn a při pohotovostní hmotnosti testovaného vozidla brutálních 2185 kg zvládne maximální rychlost 238 km/h. Zrychlení na stovku zabere pod osm vteřin, ač oficiálně ho Audi v ceníku neuvádí, místo něj dostal prostor nepodstatný údaj o hlučnosti 66 dB. Slibované spotřeby pod 6 litrů se dá dosáhnout klidným jízdním stylem, běžnou praxí při rychlejších dálničních přesunech je hodnota kolem 7 l / 100 km.

Audi A6 je na vzduchovém podvozku velmi pohodlné, a i když na okreskách je znát vyšší hmotnost, na dálnici exceluje směrovou stabilitou a nízkým aerodynamickým odporem. Sedmistupňová převodovka řadí spíš rozvážně, ve sportovním režimu pak drží vyšší otáčky a citelně rychlejší je i reakce na plyn, která je v běžném režimu trochu tupá. Příjemné Audi A6 nabízí na palubě úroveň komfortu dle očekávání, na dlouhé cesty je pohodlné a úsporné a až na zbytečně přehnanou digitalizaci se i dobře ovládá.

Už v základní výbavě nabízí dlouhý seznam komfortních výbavových prvků, a to při ceně přes 1,7 milionu Kč s DPH. Testovaný vůz s pohonem všech kol, příplatkovými pakety a podobnými věcmi dosáhl na necelých 2,4 milionu Kč s daní.


Plusy: motor, jízdní vlastnosti, světlomety


Minusy: přílišná digitalizace, šišatý volant

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články