Mini Countryman C: Fajnové svezení se základním motorem

MINI COUNTYMAN C

Mini Countryman C: Fajnové svezení se základním motorem
Výhodou automobilu jsou jeho jasně definované tvary, díky nimž se s autem dobře parkuje a manévruje (samozřejmě pomáhají kvalitní kamery a senzory). Foto: Mini Countryman
4
Auto
Sdílet:

Kompaktní SUV je slovním spojením, které v souvislosti s novými automobily používáme nejčastěji. V nejoblíbenějším segmentu si každý snaží ukousnout svůj tržní díl, což platí i pro Mini, které se snaží oslovit s modelem Countryman.

Ještě si pamatujeme doby, kdy Mini bylo opravdu malé auto – a nemyslíme tím zrovna původní minivozítko z konce 50. let, které bylo opravdu miniaturní, ale i moderní kreaci retro konceptu, který se začal na silnicích pohybovat za začátku nového tisíciletí. Značka s britskou tradicí pod vedením německého koncernu BMW nabídla celou řadu různých verzí, z nichž některé skončily v zapomnění (například Coupé či Roadster) a jiným se zase velmi dařilo – například Countrymanu.

Ten byl poprvé představen v roce 2010 a pro svou praktičnost a zároveň jasně rozeznatelný styl si získal velkou oblibu zákazníků. V průběhu času a generačních obměn rostl do všech stran, až v roce 2023 přišla současná, třetí generace, a to s novým designem zvaným „charismatická jednoduchost“ a rozměry, které odpovídají spíš verzi „maxi“ než Mini. Celý koncept byl už od začátku připravován tak, aby zákazníkům nabídl nejen spalovací verze, ale také čistě elektrické auto.

Současná nabídka motorizací v Mini Countrymanu je tak velmi uspokojivá pro širokou škálu zákazníků. Kromě elektrické verze je nabízen i turbodiesel 2,0 litru s výkonem 163 koní a dvě zážehové motorizace, které tvoří základní tříválec turbo 1,5 litru s výkonem 170 koní a dvě verze přeplňovaného dvoulitru s výkony 218 (verze S) a 300 koní (nejsilnější verze JCW). Samozřejmostí je nabídka pohonu předních nebo u lepších verzí všech kol. Všechny zážehové verze jsou již dnes mildhybridní, všechny převodovky jsou automatické.

Základní tříválec 1,5 litru je příjemným překvapením nejen z hlediska vysokého výkonu 170 koní, ale i kultivovaného projevu. Možná pomáhá dobré odhlučnění, ale motor je fajn, s minimálním turboefektem, hezky hutným zvukovým projevem ve vyšších otáčkách. Točivý moment 280 Nm se stará o to, aby vozidlo o hmotnosti 1620 kg dostatečně zrychlilo. V řeči čísel to znamená průměrné hodnoty zrychlení na stovku za 8,3 s a maximální rychlost 212 km/h. Jelikož tento vůz si nekupují „závodníci“, bude jim to stačit. Spotřeba se pohybuje od 6,5 l / 100 km po 8,5 l / 100 km podle stylu jízdy.

Výhodou automobilu jsou jeho jasně definované tvary, díky nimž se s autem dobře parkuje a manévruje (samozřejmě pomáhají kvalitní kamery a senzory). S délkou 4444 mm, šířka se zpětnými zrcátky přes dva metry pak v městském prostředí vyžaduje trochu lepší odhad. Mini má docela příjemné, neutrální řízení, škoda jen příliš tlustého věnce volantu, který se prostě špatně drží. Při jízdě po okreskách oceňujeme tuhý podvozek s minimálními náklony. Pokud budete vybírat, opět platí, že menší kola jsou lepší – testované devatenáctky bohužel znamenaly zbytečnou nepoddajnost a rázy na nerovnostech, kterých je v Česku stále ještě dost. Nebáli bychom se základních 17palcových kousků s pneumatikou 205/65 R17.

Co se týče interiéru, ten je prostorný i praktický. Vpředu jsou fajnová sedadla (příplatková JCW stojí za ty peníze), vzadu průměr, zavazadlový prostor nabízí 450 až 1450 litrů, což je také běžné. V interiéru je hezký recyklovaný materiál, ale kávou ho polít nechcete. Řídicím centrem je kruhový displej uprostřed, jenž by zasloužil lepší ergonomii prvků, protože si bere hodně pozornosti, kterou řidič navíc upíná doprostřed interiéru. Vypadá to stylově, ale dobré řešení to podle nás není. Po chvíli zjistíte, že nejzábavnější je startovací „klíček“ na středové konzoli a přepínání témat/režimů, kterých je k dispozici spousta, takže si můžete dle nálady měnit prostředí a barvičky.

Současné Mini Countryman s benzinovým motorem 1,5 litru je příkladem toho, že základní verze jsou někdy lepší než vrcholné. Cena začíná na 839 800 Kč s DPH a výbava je sdružená do různých paketů, přičemž kolem milionu lze mít docela normální auto.

Plusy: motor, spotřeba, jízdní vlastnosti, praktičnost

Minusy: tlustý volant, centrální displej, komfort podvozku

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kdo pohřbívá Visegrád?

KOMENTÁŘ

Odpověď na otázku položenou v titulku byla v české veřejné debatě z úst zástupců budoucí koalice slyšet v posledních měsících opakovaně – přece „Fialova vláda“. ...

00:01

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články