Moc umělé inteligence: píše už více než čtvrtinu nového kódu Googlu

VLIV AI

Moc umělé inteligence: píše už více než čtvrtinu nového kódu Googlu
„Meta musí dokázat, že dokáže i nadále pokrýt své náklady na umělou inteligenci, protože příští rok porostou, a jakákoli slabost v jejím hlavním reklamním byznysu by mohla investory znervóznit." Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Vliv umělé inteligence na rozvoj technologických gigantů sílí. Více než 25 procent nového kódu Googlu už píše AI, uvedl generální ředitel společnosti Sundar Pichai. Společnosti však na AI sázejí ve velkém a na výsledcích se to často neprojevuje tak, jak by si investoři představovali.

„Dnes je více než čtvrtina veškerého nového kódu v Googlu generována umělou inteligencí, poté je kontrolována a přijímána inženýry. Pomáhá jim postupovat rychleji. Umělou inteligenci používáme také interně ke zlepšení našich procesů kódování, což zvyšuje produktivitu a efektivitu,“ uvedl Pichai.

Slova šéfa Googlu tedy prozradila, jak moc umělá inteligence přetváří vývoj softwaru, kdy se Google snaží držet krok s konkurencí. Podle Pichaie se se investice mateřské společnosti Google Alphabet do AI se jednoznačně „vyplácejí“. Google nedávno zlepšil dovednosti chatbota Google Gemini AI a rozvíjí také využití AI ve vyhledávání.

V očích investorů ale není všechno tak růžové. Objem peněz nalitých do vývoje AI totiž pořád roste a výsledky nejsou takové, jaké by čekali. Šéf Meta Platforms Mark Zuckergerg v těchto dnech varoval před  „významným zrychlením“ výdajů na infrastrukturu související s umělou inteligencí v příštím roce. Výsledky společnosti vyslaly investorům spíše smíšené signály. Není jasné, zda náklady na masivní rozvoj AI bude Meta schopna pokrývat.

„Meta musí dokázat, že dokáže i nadále pokrýt své náklady na umělou inteligenci, protože příští rok porostou, a jakákoli slabost v jejím hlavním reklamním byznysu by mohla investory znervóznit. Budou i nadále očekávat, že sázka Mety na AI se vrátí,“ uvedla analytička Jasmine Enbergová.

Meta silně investovala do datových center, aby využila generativního boomu AI. Na rozdíl od poskytovatelů cloudových služeb ale neočekává, že by na těchto investicích hned vydělala. I proto jsou zde investoři více ostražití.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články