Nejlepší půlrok Echa. Roste web, podcasty i předplatné

VÝSLEDKY ECHO MÉDIA

Nejlepší půlrok Echa. Roste web, podcasty i předplatné
Výsledky Echa. Foto: Echo Media
2
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Echo má za sebou nejlepší pololetí za svou existenci, a to i přes některé nepříznivé trendy na trhu zpravodajských médií. Čísla návštěvnosti, která potvrzují pozitivní trend Echa zveřejnil odborný server Mediaguru. Z nových dat vyplývá, že Echo24.cz patří do skupiny webů, které se meziročně povedlo navýšit návštěvnost. Podobně rostou i podcasty a další pořady, stoupá i předplatné.

České zpravodajské weby podle serveru Mediaguru v prvním pololetí 2024 navštívilo v průměru 6,1 milionu reálných uživatelů měsíčně, což bylo o 6 procent méně než ve stejném období loňského roku. „Také průměrný počet měsíčných návštěv na zpravodajských webech se meziročně snížil, a to o 8 procent. Průměrný počet zhlédnutých stránek byl v prvním pololetí nižší o 5 procent,“ dodal server Mediaguru. Echu se přesto podařilo zaznamenat meziroční nárůst o více než 9 procent.

Vyplývá to ze srovnání dat výzkumu návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Na špičce zůstávají servery jako Novinky.cz, Seznam Zprávy nebo iDNES, některé z nich se ale naopak potýkají s klesající návštěvností.

„Echo má nejlepší pololetí za svou existenci. Podcasty Echa meziročně vzrostly o 1613 procent. Titulní podcast Porada Echa se dostává na 50 000 zhlédnutí na epizodu, padla i hranice 100 tisíc, u předplatitelů boduje podcast Pravda neexistuje Terezy Matějčkové a na YouTube i jinde se daří se pořadům Pavla Štrunce. Prodej obsahu Echa (předplatné a knihy) skočil meziročně za první pololetí o 26 procent. Týdeník Echo roste i v prodejích na stánku o 5 procent. V čase krize tisku je to povzbuzující,“ říká šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek.

Výsledky Echa.
Výsledky Echa. Foto: Echo Media

Server Echo24 si pak i v posledním ratingu Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ) udržel nejvyšší hodnocení A. „MediaRating se řídí podle aktualizované metodiky pro online a tištěné tituly, dle které je pro hodnocení média třeba, aby ovládající osobou nebyla politicky exponovaná osoba (v takovém případě má automaticky nejhorší hodnocení C, což je letos případ komunistického týdeníku Naše pravda), nebylo konspiračním médiem, tvořilo alespoň 30 procent vlastního obsahu, bylo plnoformátové a fungovalo alespoň rok,“ vysvětluje NFNZ.

Podle něj za nižší hodnocení u některých serverů mohou především čím dál zjevnější směšování zpravodajských a názorových žánrů a dále pak nedostatečné odlišování redakčního a reklamního obsahu.

Pozn.: Echomedia a.s. (vydavatel Echa) je majoritně vlastněná společností SPM MEDIA, která patří do skupiny SPM Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka. Skupina rovněž vlastní Radio Prostor, web Hrot24 a nový měsíčník Hrot.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články