Pardubice nasazují Velkého bratra na eskalátory. Někdo neustále mačkal tlačítko STOP

PARDUBICE PROTI „TLAČÍTKÁŘŮM“

Pardubice nasazují Velkého bratra na eskalátory. Někdo neustále mačkal tlačítko STOP
„Dostali jsme za domácí úkol řešit, když někdo vypne jezdící schody, my je tam jezdíme zapínat několikrát do týdne, někdy i několikrát denně,“ řekl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán. Ke schodům musí jezdit revizní technik a schody nastartovat, nejde to dělat na dálku. Foto: Kancelář primátora Pardubic
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Městská policie v Pardubicích bude mít brzy přístup ke kamerovým záznamům z lávky přes železniční koridor. Uvidí tak v reálném čase, co se tam děje. Je to vzkaz pro lidi, kteří bezdůvodně mačkají tlačítko stop na eskalátorech a ty pak opakovaně nejezdí, dokud je dopravní podnik zase nezprovozní. Řekl to náměstek pro vnitřní záležitosti městské policie Petr Kvaš.

„Uvidíme v reálném čase, kdo tlačítka mačká. Teď je vidí Správa železnic, které je to v podstatě jedno, protože lávka už patří městu. Jednáme se Správou železnic o předání kamer do majetku města, městská policie je bude spravovat. Příští týden máme domluvené setkání a budeme řešit podrobnosti,“ řekl Kvaš.

Lávku stavěla státní organizace, v provozu je od konce loňského května. Po dohodě s radnicí ji letos předala do městského majetku. Na nástupiště vedou z lávky tři tubusy s eskalátory. Ty jsou často mimo provoz, protože někdo mačká tlačítko stop.

„Dostali jsme za domácí úkol řešit, když někdo vypne jezdící schody, my je tam jezdíme zapínat několikrát do týdne, někdy i několikrát denně. Když jde nějaký chytrák okolo, vidí červené tlačítko, tak do něj šťouchne,“ řekl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Ke schodům musí jezdit revizní technik a schody nastartovat, nejde to dělat na dálku. Podle mluvčího SŽ Dušana Gavendy informace o nepojízdných eskalátorech směřuje na linku dopravního podniku, před převodem do majetku města se to dozvídala Správa železnic. Převod kamerového systému je složitý, ale pracuje se na něm, dodal mluvčí.

„V současné době se zástupci Pardubic řešíme vydefinování podmínek odpojení kamer z naší sítě. Tedy kam budou poté napojeny, jak bude potřeba upravit kabely, napájení a podobně. Na dalším jednání naplánovaném na listopad už bychom si s městem měli odsouhlasit všechny další kroky včetně konkrétních termínů a souběžně s tím je potřeba zajistit výjimku pro převod příslušného majetku během udržitelnosti projektu,“ řekl Gavenda.

Dopravní podnik se kromě eskalátorů stará o výtahové šachty. O další úklid pečují Služby města Pardubic. Na lávku se dá dostat po schodech i výtahem a jezdí po ní často cyklisté. Zastupitel Karel Hass (ODS) proto navrhoval, aby lidé museli sesednout z kola a vedli ho. Hrozí podle něj, že jedoucí člověk srazí chodce. Upozornil, že od smyků jsou vidět na lávce černé šmouhy.

„Když někdo jede rozumně a nesmykuje tam, chová se k lidem ohleduplně, tak to asi není problém. Je otázkou, jestli by byl zákaz jízdy na kole vynutitelný a jestli by přispěl k bezpečnosti,“ řekl Kvaš.

Červená lávka stála 300 milionů korun, měří 290 metrů. Na obou stranách je opatřená výtahem i schody. Z ní vedou tři ramena s jezdícími schody, aby lidé měli přístup na nástupiště. Boční části lávky jsou vyplněné mříží, díky tomu je výhled na kolejiště. V zimě někdy pochozí část namrzá nebo je zasněžená.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články