OBRAZEM: Je tu nová hra Silica. Mise na zdánlivě pusté planetě

HRA OD BOHEMIA INTERACTIVE

OBRAZEM: Je tu nová hra Silica. Mise na zdánlivě pusté planetě
Silica je kombinací střílečky a real-time strategie, ve která mohou až 3 frakce bojovat o nadvládu nad herní mapou na planetě Baltarus. Foto: Bohemia Interactive
17
Panorama
Sdílet:

Vydavatelství Bohemia Interactive oznámilo vydání RTS/FPS crossover hry s názvem Silica. Tato kombinace střílečky a real-time strategie se odehrává na fiktivní planetě Baltarus tisíce světelných let od Země. „Silica hráčům nabídne zároveň roli velitele týmu v režimu RTS nebo pěšáka s řadou dostupných zbraní a vozidel v režimu FPS. Mise na zdánlivě pusté planetě je jednoduchá: najít a těžit Balterium, prvek s obřím potenciálem, který může poskytovat zdroj energie lidské civilizaci celé příští generace,“ stojí v tiskové zprávě. Silica již brzy vstoupí do předběžného přístupu na platformě Steam.

Mix střílečky z pohledu první osoby a strategie v reálném čase, to je hra Silica. Hráčům dává svobodu volby a nenutí je hrát v obou těchto módech. „Pokud dáváte přednost botám plným písku, střelám svištícím nad hlavou a hrozivým čelistem nelítostných alienů, je role pěchoty určena právě vám. Silica se přitom neomezuje pouze na ovládání jednotlivých pěšáků, hráč se může ujmout také všech dostupných vozidel, například kolosálního harvesteru, rychlé lehké čtyřkolky nebo destruktivního obléhacího tanku. Pokud je vaším stylem boj ze zálohy, bude vaší volbou frakce hmyzích mimozemšťanů, například plíživého Kraba, hbitého Lovce nebo obrněného Goliáše. Na ty, kteří raději velí svým silám na dálku, čeká v relativním bezpečí oběžné dráhy role ostříleného velitele. Navigujte Harvestery na těžební pole Balteria, budujte obrovské struktury vaší základny, abyste mohli vyrábět a vysílat jednotky, které ovládnou bojiště,“ popisuje hru vydavatelství v tiskové zprávě.

Silica nabízí rozmanitost i v herních módech – Strategy, Prospector a Arena. V režimu Strategy hráči bojují o nadvládu prostřednictvím budování základny, těžby a bojů s nepřítelem. Režim kombinuje prvky RTS a FPS a je hratelný v jakékoli kombinaci frakcí, včetně 3 bojujících týmů na jedné mapě. Režim Prospector se hraje jako klasický FPS v režimu pro jednoho nebo více hráčů. Hráči začínají poblíž přistávacího modulu, mají za úkol prozkoumat mapu a hledat oblasti vhodné pro těžbu Balteria. Cesty jim však brzy zkříží nepřátelské síly. Hráči musí splnit všechny cíle, aby se z nehostinného prostředí dostali živí. Režim Arena představuje zábavný mód, ve kterém si hráči vyberou svou oblíbenou jednotku a utkají se v asymetrické akci „všichni proti všem“.

Hra Silica je prvním titulem z dílny Bohemia Inkubátoru, nového labelu Bohemia Interactive, jehož cílem je pomáhat nezávislým tvůrcům vyvíjet a představovat jejich vysněné hry globálnímu publiku. Hru vyvinul Martin „Dram“ Melichárek, který byl rovněž hlavním vývojářem hry Take On Mars. Jeho prvotní myšlenka konceptu Silica se datuje do roku 2008, díky podpoře v rámci Bohemia Inkubátoru se tak jeho sen o vydání hry stal skutečností. Silica bude brzy k dispozici v programu Steam Early Access. V předběžném přístupu zůstane po dobu 9-12 měsíců, během kterých přibude řada významných rozšíření.

Bohemia Interactive je historicky spojena nejen s vývojem her, ale také s vydavatelskou činností. Bohemia úspěšně pomohla uvést na trh tituly menších studií a nezávislých vývojářů, kteří se díky této spolupráci následně prosadili i v globálním měřítku.

„V tomto ohledu se vlastně vracíme ke kořenům. Rozhodli jsme se transformovat náš stávající projekt s názvem Bohemia Inkubátor, který doposud sloužil pro interní projekty Bohemia Interactive. Zkoumali jsme v rámci něj zajímavé koncepty a nové technologie a vyvíjeli hry mimo naše hlavní série. V jeho nové podobě nyní otevíráme Bohemia Inkubátor i třetím stranám, tedy nezávislým vývojářům, kteří pracují na zajímavých herních projektech, ale chybí jim potřebné lidské, technologické a finanční zdroje. Indie vývojářům a studiím, která chtějí spojit síly a do Bohemia Inkubátoru vstoupit, můžeme nabídnout více než 20 let zkušeností v oblasti vývoje her a špičkové know-how, stejně jako pomoc s QA, marketingem či publishingem. Pomůžeme dokončit a připravit jejich tituly pro uvedení na stále více kompetitivní trh. Podmínkou však je, že tyto projekty musí být minimálně ve fázi hratelného prototypu,“ říká Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive, který je zároveň vydavatelem Týdeníku Echo.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články