Kompaktní, ale zároveň komfortní

Kompaktní, ale zároveň komfortní
Foto: archiv Foto: archiv
4
Auto
Sdílet:

Citroën nabízí svůj model C4 již ve třetí generaci a navíc aktuálně po faceliftu. V nabídce jsou hybridní i elektrické verze, my jsme vyzkoušeli dostupnější a tradičnější zážehový vůz ve vysoké výbavě Max. Jak funguje tříválcové „kupé SUV“?

Třetí generace modelu C4 byla představena už v červnu 2020 a proti předchůdci, který byl nabízen jako sedan a klasický hatchback, vsadila na modernější styling pětimístné karoserie se splývavou zádí. Vůz samozřejmě stojí na platformě koncernu Stellantis známé jako EMP1, kterou sdílí například s DS 3 Crossbackem, Opelem Mokka a Corsa nebo Peugeoty 2008 a 208. Doplníme, že existuje i verze C4 X ve čtyřdveřovém provedení. Model C4 prošel v letošním roce omlazením, které se dotklo vnějšího vzhledu (upravená přední maska s novým logem a nová záď s novými LED světly) i interiéru.

A právě tady začneme – středobodem nového uspořádání je samozřejmě displej přístrojového štítu s velmi strohou grafikou a také infotainment s vylepšeným softwarem. Přehlednost hodnotíme průměrně, oceňujeme, že displej je celkem kompaktní. Jsme rádi za rychlou volbu vypínání velmi otravných jízdních asistentů, naopak nejsme příliš spokojeni s mizernou konektivitou – i když se auto po nastartování spojí se spárovaným telefonem celkem rychle, tak často hledá signál a přestává hrát streamovanou hudbu. Jeden by nevěřil, že dneska tyto základní funkce nejsou pořádně vychytané. Další věc, kterou u současných aut Stellantisu absolutně nechápeme, je startovací tlačítko, jež je k reakci nutné doslova zarazit do palubní desky – mohlo by normálně reagovat na dotyk a bylo by to bez výtky.

Co se týče vnitřního prostoru, plastových přihrádek odkládacích prostor je dost, nechybí USB vstupy, nebo dokonce bezdrátové nabíjení. Nás ale víc zajímala nová Advanced Comfort sedadla, jež jsou standardem druhé a třetí výbavy (Plus a Max). Ta mají vyšší vrstvu čalounění a při delším cestování jsou skutečně pohodlná, což ceníme. Z hlediska prostornosti je interiér průměrný, řidič si trochu složitějším způsobem hledá pozici za volantem, protože pravému kolenu překáží zbytečný středový tunel. Cestující vzadu mají průměrně místa pro nohy i hlavu, pod víkem kufru se nachází 380 až 1250 litrů využitelného prostoru.

Co se týče nabízených motorizací, z hlediska výkonu začínáme na hybridu (110 k), který je doplněn silnější verzí (145 k). Elektromobil má celkový výkon 136 nebo 156 koní s tím, že nabízí baterii buď o kapacitě 50 kWh, nebo 54 kWh. Čistě zážehová verze je jen jedna, zastoupená přeplňovaným tříválcem 1199 cm3 s výkonem 131 koní a 230 Nm točivého momentu. Motor slibuje při hmotnosti 1341 kg schopnost zrychlit na stovku za 9,2 s a maximálně vůz rozjet na 200 km/h. Důležité je připomenout, že po faceliftu C4 přišla o možnost manuální převodovky, takže přesun točivého momentu na přední kola vždy zajišťuje osmistupňový automat.

Tříválec se nezapře už při nastartování, kdy je zřejmý jeho hrubší chod. Ten je patrný i během jízdy, ale v rámci třídy je to spíš běžné – bohužel jsou pryč doby, kdy mělo podobně velké auto s délkou 4350 m třeba nějaký důstojnější čtyřválec. Tak či onak, dynamicky je motor dle očekávání a v rámci způsobu používání dostatečný hlavně díky slušnému točivému momentu, který zajistí slušné zrychlení pro předjetí v nižších rychlostech. Spotřeba se výrazně různí dle jízdního stylu – při pohodlném ježdění se dá pohybovat za lehce nad 6 l / 100 km, pokud se člověk trochu rozvášní, tak spotřeba stoupne klidně o litr až dva.

Citroëny bývaly synonymem komfortní, plavné jízdy a v tomto ohledu je i nová C4 celkem schopná i přes použití 18" kol, protože využívá pneumatiky s profilem 60. Podvozek slibuje slušnou míru komfortu, kterou rozhodí jen výrazné zlomy a nerovnosti.

V rámci akčního ceníku je nejlevnější slabší hybrid a právě zážehová verze, jež začíná na 539 900 Kč. Ve vrcholné výbavě Max se dá vůz pořídit za 614 900 Kč a při využití bonusu za starý vůz a financování dokonce za 574 900 Kč.

Plusy: komfortní podvozek, slušná spotřeba, cena

Minusy: necitlivé řízení, pomalý start-stop, hrubší chod motoru

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články