Nejhorší aerolinky v Evropě. Prémiová společnost dopadla stejně jako nízkonákladovka

CESTOVÁNÍ V NĚMECKU

Nejhorší aerolinky v Evropě. Prémiová společnost dopadla stejně jako nízkonákladovka
Flightright-Index 2025 porovnává kvalitu služeb velkých evropských aerolinek. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Pasažéři v Evropě mají jasnou zprávu: na spolehlivost a férové jednání aerolinek se stále nedá příliš spoléhat. To ukazuje nejnovější žebříček spotřebitelského portálu Flightright, který analyzoval dvacet největších evropských leteckých společností. Podle deníku Bild se letos mezi nejhoršími ocitla i tradiční prémiová Finnair – po boku nízkonákladových přepravců Vueling a Ryanair.

Finnair skončila s pouhými 2,48 z 5 možných hvězdiček, což ji zařadilo na poslední místo. Nejhůře dopadla v kategorii spolehlivosti, kde získala jen 1,5 hvězdičky za zpoždění a rušení letů. Ani v oblasti vyplácení odškodnění si nevedla dobře – zde dosáhla na průměrné 3 hvězdičky.

„Už dávno neplatí, že nízkonákladové aerolinky jsou automaticky horší než prémioví dopravci. Na samém dně žebříčku skončila právě Finnair – vedle Ryanairu a Vuelingu. Kvalita tedy rozhodně nesouvisí jen s cenou letenky,“ uvedla podle Bildu expertka Flightright Feyza Türkön.

Na špičce se drží Discover Airlines a Iberia

Na opačném konci žebříčku skončila Discover Airlines, dceřiná společnost Lufthansy, která získala 3,33 hvězdičky. Nejlépe si vedla v rychlosti a spolehlivosti vyplácení kompenzací, kde dosáhla na plných 5 hvězdiček. Těsně za ní se umístily Eurowings a Iberia, přičemž španělský dopravce zaujal zejména vysokou spolehlivostí – v hodnocení zpoždění a rušení letů získal 4,5 hvězdičky.

SOUVISEJÍCÍ: Německo má nejdražší MHD v Evropě. Nejlevnější dopravu má Záhřeb, Sofie i Praha

Přesto zůstávají i mezi špičkou problémy. „Pozorujeme sice lehké zlepšení ve vyplácení kompenzací oproti loňsku, ale skutečně spolehlivé to stále není. Mnohé aerolinky nechávají cestující čekat na oprávněné odškodnění celé měsíce, někdy i roky,“ upozornila Türkön.

Nejhorší hodnocení:
Finnair – 2,48 hvězdičky (nejhorší spolehlivost, průměrné vyplácení odškodnění)
Vueling – nízké hodnocení spolehlivosti i odškodnění (2 hvězdičky na odškodnění)
Ryanair – stejné hodnocení jako Vueling (2 hvězdičky na odškodnění)
Nejlepší hodnocení:
Discover Airlines – 3,33 hvězdičky (nejlepší vyplácení odškodnění – 5 hvězdiček)
Eurowings – 3,32 hvězdičky (dobré celkové hodnocení)
Iberia – 3,25 hvězdičky (výborná spolehlivost – 4,5 hvězdičky)
Zákaznický servis – nejvyšší hodnocení:
British Airways – 3,15 hvězdičky
Austrian Airlines – 3,07 hvězdičky
Nejslabší zákaznický servis:
easyJet – 2,03 hvězdičky
SAS – 2,05 hvězdičky

A jak je na tom zákaznický servis? Ten zcela propadl napříč Evropou. Žádná z hodnocených společností nezískala více než 3 hvězdičky. Nejlépe hodnocenou byla British Airways s 3,15 hvězdičkami, následovaná Austrian Airlines. Naopak na chvostu skončily easyJet a SAS s necelými 2,1 hvězdičky. Analýza Flightright-Index 2025 vychází z milionů zpracovaných letových dat a z průzkumu mezi zákazníky Flightright, kteří hodnotili mimo jiné dostupnost, komunikaci a podporu při řešení problémů s lety.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články