Řetězec před Vánocemi nabízí homosexuální figurku Mikuláše. Je z čokolády a budí vášnivé diskuze
"Gay Zipfelmann"
Německé Penny markety nabízí na předvánočním trhu jakési homosexuální dvojníky sv. Mikuláše – „Zipfelmanny“. Figurka z čokolády je totiž oblečena v duhových barvách homosexuálního hnutí. Každý rok se na sociálních sítích vášnivě debatuje o tom, zda chce Penny klasického Mikuláše zrušit, píše server Die Welt.
Supermarket Penny uvedl na trh jako vánoční figurku homosexuálního čokoládového „Mikuláše“ již před několika lety. Jde ovšem spíše o jakéhosi Mikulášova dvojníka, jeho německé jméno lze volně přeložit jako „kulišák“. Mnozí zákazníci si ho ale dlouhodobě pletou s Mikulášem a opakovaně obviňují řetězec Penny, že zavrhl tradičního křesťanského Mikuláše a namísto něj nabízí „Zipfelmanna“.
V očekávání negativních reakcí letos Penny své klienty a Němce obecně na svém webu či Facebooku školí, že nový design je výrazem „pestrosti, tolerance a lásky“. V pátek ráno již řetězec informoval svých 285 000 přátel na Facebooku, že letos bude „Zipfelmann“ k prodeji v duhových barvách symbolizujících homosexuální hnutí.
„Vítejte v týmu Zipfelmann: Náš nový design znamená rozmanitost, toleranci a lásku! Od pondělí a jen na krátkou dobu najdete nové figurky na vašem supermarketu PENNY!“ oznámil řetězec na Facebooku.
Marketingová novinka vyvolala pozitivní i negativní reakce. Většina z již více než 350 prvních komentářů příspěvku byla pozitivní: „Jdu navštívit svůj krám v centru hned v pondělí a koupím alespoň jednu sadu Zipfelmannů,“ píše jeden z uživatelů. Jiný figurky označuje za „absolutně skvělý nápad“.
Opačně reagovali uživatelé rozrušení z tohoto netradičního pojetí vánočních figurek. „Je to smutné. Proč musíte hanobit a opouštět staré zvyky? Nikdy nepochopím to, že musíte udělat z Mikuláše Zipfelmanna. Vánoce jsou součástí naší kultury,“ zní další komentář.
„Gay Zipfelmann“ však podle mínění serveru Welt bude mít i díky své kontroverznosti prodejní úspěch jako humorný doplněk staré tradice.