Albert začal prodávat antigenní testy, objeví se i v Bille nebo Globusu
PRODEJ TESTŮ V OBCHODECH
Řetězec Albert začal navážet antigenní testy k samovyšetření do hypermarketů a spustil jejich prodej. V následujícím týdnu testy zařadí i do nabídky supermarketů. V hypermarketech Globus budou testy dostupné od pátku. Společnost Billa zahájí prodej samotestovacích sad v sobotu. Sítě, které už testy nabízejí, sledují vysokou poptávku. Velkoobchod Makro jich za týden prodal 23 000 a plánuje rozšíření nabídky o testy ze slin. Velký zájem hlásí i Kaufland, který od čtvrtka nabízí rodinné balení testů, prodej dalšího typu chystá na příští týden.
Albert podle svého mluvčího Jiřího Marečka v hypermarketech nabídne testy s odběrem z přední části nosu v balení po pěti kusech za 495 korun. Cena jednoho testu tak je 99 korun. V supermarketech budou příští týden k dostání balení po dvou kusech, dodal Mareček.
Globus bude také prodávat testy s odběrem z nosu, k dispozici bude mít od pátku balení po 20 kusech. „Dále máme v plánu v posledním týdnu března nabídnout antigenní testovací sady po jednom kusu i v balení po deseti kusech pro diagnostiku viru ze slin,“ řekla mluvčí Globusu Lutfia Volfová. Billa do sortimentu od soboty zařadí test Singclean IVD Covid-19 IgG/IgM. Jeden bude prodávat za 119,90 koruny, uvedla mluvčí společnosti Dana Bratánková.
Velkoobchod Makro spustil prodej testů s odběrem z nosu minulý týden. Flowflex SARS-CoV-2 Antigen Rapid Test nabízí v balení po 25 kusech za 2899 korun. Přestože je o testy enormní zájem, výpadky neregistruje. Objednané má další sady, dodávku očekává v pátek a pondělí. „Podle zákaznických skupin vidíme, že 20 procent prodejů náleží gastronomii, 15 procent tradičnímu maloobchodu a zbytek připadá na drobné podniky,“ řekla mluvčí Makro Cash & Carry ČR Romana Nýdrle.
Kaufland od minulého týdne prodává stejný typ testů jako Makro, jeden za 149,90 koruny. Nově ode dneška zařadil do nabídky i balení po 25 kusech, příští týden sortiment rozšíří o testy s detekcí koronaviru ze slin. Zároveň zrušil limit nákupu jednoho balení na zákazníka, řekla mluvčí společnosti Renata Maierl. Penny Market má od pondělí v nabídce tzv. lízátkové testy za 249 korun. Hned první den podle svého mluvčího Tomáše Kubíka o ně zaznamenal velký zájem, v dalších dnech ještě rostl. „Testů máme dostatek,“ řekl Kubík.
Kromě potravinářských řetězců jsou testy dostupné i v drogeriích, má je například síť Rossmann. „Jejich dostupnost se může v nejbližších dnech měnit podle možností na straně dodavatelů. Průměrná cena testů je 229 korun,“ uvedla mluvčí společnosti Olga Stanley. Dm drogerie bude mít testy s odběrem z přední části nosu dostupné v následujících 14 dnech v prodejnách i e-shopu. Prodávat bude balení po dvou kusech, řekl mluvčí firmy Jiří Peroutka.
Na test, který je na seznamu schválených výjimek ministerstva zdravotnictví, si budou moci živnostníci a firmy nárokovat příspěvek 60 korun ze zdravotního pojištění. Dotaci budou moci čerpat maximálně na čtyři testy na zaměstnance nebo osobu samostatně výdělečně činnou (OSVČ) měsíčně.