Amazon musel upravit své logo. Lidem prý připomínalo Hitlera
LOGO AMAZONU
Jen krátce po představení nového hlavního loga, musela společnost Amazon přistoupit urychleně ke změnám. Snesla se na ni totiž kritika za to, že vyobrazení zubatého konce balíkové pásky nad symbolem úsměvu může evokovat knírek nacistického vůdce Adolfa Hitlera. Technologický gigant tak pásku lehce poupravil a „zarovnal“.
Amazon své původní logo s nákupním košíkem redesignoval a představil v lednu. Podle společnosti byla nová ikona navržena tak, aby „vyvolala očekávání, vzrušení a radost, když se zákazníci vydají na svou nákupní cestu po telefonu, stejně jako když vidí naše krabice na jejich prahu“.
lmao I completely missed that amazon quietly tweaked its new icon to make it look… less like hitler pic.twitter.com/Jh8UC8Yg3u
— alex hern (@alexhern) March 1, 2021
Designu založeného na typickém hnědém amazonském balíku s modrou páskou, kterou doplňuje naznačený úsměv, si ale brzy začali všímat někteří zákazníci a uživatelé, podle nichž vyvolával silnou asociaci s hitlerovským knírkem. Podle serveru BBC ale bylo nové logo nejdříve vyzkoušeno jen v několika zemích, než měla být změna definitivně provedena.
Společnost tak na zpětnou vazbu rychle zareagovala. Modrá páska tak už není ozubená, ale rovná a na jednom rohu přeložená.
K podobným nechtěným asociacím s nacistickou tematikou dochází poměrně často. Například v roce 2002 byla sportovní značka Umbro kritizována za to, že nový model sportovních bot pojmenovala „Zyklon“. To vyvolávalo podobnost s krystaly Cyklonu B, který byl využíván k vraždění vězňů v plynových komorách koncentračních táborů.