Babiš chtěl Jágra jako hlavní tvář propagace očkování. Ten odmítl
OČKOVACÍ KAMPAŇ
Hokejová superstar Jaromír Jágr odmítl nabídku premiéra Andreje Babiše (ANO) stát se tváří očkovací kampaně proti covidu-19. Babiš chtěl využít popularity hokejové legendy, aby zvýšil zájem veřejnosti o očkování. Jágr přitom s Babišem spolupracoval v minulosti několikrát, například před volbami v roce 2013 si slavný hokejista zahrál v reklamě na Babišovo Vodňanské kuře.
Někdejší hokejový reprezentant Jaromír Jágr tentokrát nabídku Andreje Babiše nepřijal. Jako důvod podle náměstkyně ministra zdravotnictví Martiny Váškové uvedl, že má v těle dostatečné množství protilátek. „My jsme se o tom s panem premiérem bavili, že mu pan Jágr odmítl dělat figuranta na propagaci vakcinace z toho důvodu, že má protilátky,“ uvedla Vašáková pro server Seznam Zprávy.
Jágr podle ní však vycházel z chybného předpokladu, že se nemusí očkovat, protože má protilátek proti covidu-19 dostatek. „Někdo mu řekl, že je dobré si vyšetřit protilátky. A že když je má, tak se nemusí očkovat, že je to fajn. Tak to ale není. Ani Česká vakcinologická společnost nedoporučuje žádné vyšetření protilátek proti covidu,“ dodává Vašáková.
Sám Jágr se zatím k Babišově nabídce veřejně nevyjádřil.
Zapojit populární hokejovou hvězdu do očkování v minulosti veřejně navrhoval například Martin Straka, primář interního a covidového oddělení Nemocnice Sokolov. „Když Jarda Jágr mohl chodit vesele s Vodňanským kuřetem, proč dneska není někde na plakátech a není tam nápis: Jarda Jágr doporučuje očkování. Očkuj se a zachráníš život sobě a své rodině,“ ptal se v Otázkách Václava Moravce Straka v únoru.
Jágr si spolupráci s Babišem vyzkoušel už několikrát. V roce 2013 se spolu s Babišem objevil v reklamě na zmiňované Vodňanské kuře, které vlastní holding Agrofert. Naposledy popularity hokejové legendy využil Babiš na podzim roku 2020, před krajskými volbami, kdy se objevil na titulní straně předvolebních novin hnutí ANO.
Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Kampaň začala v dubnu, pro stát ji vytvořila iniciativa Cesta ven. Tento měsíc, s otevřením možnosti očkování i pro mladší věkové skupiny, se do kampaně zapojili influenceři a rozšířila se na sociální sítě. V kampani se mají angažovat také zájmové spolky, jako jsou Orel, Junák či myslivecká jednota, nebo organizace zastupující národností a náboženské komunity.
S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se agitace podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat.