Německo je bez ponorek. Všechny jsou mimo provoz, námořníci dostali volno
Stav německého námořnictva
- red,
Všech šest německých ponorek třídy Typ 212A je mimo provoz. Chlouba německého námořnictva se nejspíše nevrátí do akce dříve než ve druhé polovině příštího roku. Na vině jsou technické poruchy i zdlouhavá údržba, informuje německý server Stern.dr.
Německo disponuje celkem čtyřmi diesel-elektrickými ponorkami třídy Typ 212A a dvěma pokročilejšími modely Typ 212B. Ponorná plavidla se mohou chlubit šesti 533mm torpédomety i dobou ponoru díky speciálním palivovým článkům. Pod vodou tak vydrží nadstandardně dlouho, klidně i více než dva týdny.
Jak se ovšem zdá, chlouba německého námořnictva si dává několik měsíců pauzu. Všechny ponorky jsou totiž mimo provoz, takže posádky dostaly volno. Důvody jsou různé – na dvou plavidlech probíhá pravidelná údržba, další dvě se poškodily během cvičných plaveb a čekají je nutné opravy. Není ovšem jasné, kdy se ocitnou zpět v moři.
Další ponorka se dostala rukou německého námořnictva teprve v říjnu a nejdříve musí projít celou řadou testů, než ji armáda nasadí do ostrého provozu. Nejčerstvěji vyřazené plavidlo je ponorka U-35, která si v říjnu poškodila ocasní kormidlo během cvičných manévrů poblíž norského pobřeží. I tu čekají drahé opravy.
Parlamentní zmocněnec pro armádu Hans-Peter Bartels (SPD) považuje současný stav za katastrofu. „Poprvé v historii Německa tu celé měsíce nebudeme mít jedinou funkční ponorku,“ řekl německému médiu ARD. Podle něj je na vině nedostatek náhradních součástek a vládou přiškrcený rozpočet na armádu, kvůli kterému všechny opravné procesy trvají mnohem déle.
I kdyby se Německu podařilo zprovoznit všechny ponorky naráz, narazilo by na další problém. Aktuálně má k dispozici pouze tři kompletní posádky, další jsou teprve ve výcviku.