Léta si říkala Squid Game. Seriál Netflixu teď připravil hráčku o jméno i práci

HRA NA OLIHEŇ

Léta si říkala Squid Game. Seriál Netflixu teď připravil hráčku o jméno i práci
Hit Netflixu způsobuje pracovní i sociální potíže videoherní hráčce, která se přezdívá jako Squid Game. Foto: Shutterstock
2
Svět

Echo24

Hráčka on-line her Lydia Elleryová, která se na sociálních sítích prezentuje pod přezdívkou Squid Game, přichází o práci kvůli stejnojmennému populárnímu seriálu z dílny streamovací služby Netflix. Elleryová se přitom slovní spojení, do češtiny překládané jako Hra na oliheň, používá už přes deset let. Po úspěchu seriálu však dle svých slov čelí šikaně.

Dvaatřicetiletá Lydia Elleryová podle BBC přichází o nabídky na spolupráci kvůli tomu, že její přezdívka na sociálních sítích zní stejně, jako název úspěšného jihokorejského seriálu, který je vůbec nejúspěšnější v historii Netflixu. Sama přitom přezdívku SquidGame používá již asi jedenáct let.

Elleryová uvedla, že kromě ztracených pracovních příležitostí nyní čelí i šikaně ze strany fanoušků seriálu a uvažuje, že by své uživatelské jméno změnila, ačkoliv k tomu není žádný právní důvod. „Cítím obrovskou vlnu nenávisti na svou osobu a několik společností už stáhlo pracovní nabídky, které mi od nich předtím přišly,“ uvedla Elleryová pro BBC.

Elleryová žije v britském městě Bristol a přezdívku Squid Game používá ne herní platformě Twitch, kde má přes 42 tisíc sledujících, stejně jako na Instagramu. Na Twitteru pak vystupuje pod jménem SquidGaming. Žena je navíc součástí organizace Yogscast, tedy skupiny, který sdružuje více než sedm milionů odběratelů na platformě Youtube.

„Je to úplná kravina, hloupá přezdívka, kterou jsem si jen tak vymyslela, protože se slovo Squid rýmuje s Lyd, jak mi většinou přátelé říkají,“ uvedla Elleryová, podle níž je celý konflikt s fanoušky seriálu a společnostmi, které s ní odmítají spolupráci, naprosto směšný.

Squid Game, v češtině Hra na oliheň, je však nyní také seriál z dílny streamovací služby Netflix, který vypráví o tom, jak se skupina zoufalých lidí v extrémně těžké sociální situaci rozhodne kvůli velmi vysoké odměně hrát sérii dětských her, v nichž prohra znamená smrt. Za první čtyři týdny od uvedení se na Hru na oliheň podívalo asi 142 milionů domácností.

Tvůrci seriálu nezaložili pro jejich dílo oficiální profil na Instagramu a proto původně stovky lidí Elleryovou označovaly a psaly ji zprávy v domnění, že právě její profil je ten originální. Netflix pro propagaci seriálu využívá svůj vlastní profil.