Ekologicky a Bezobalu. Nová prodejna láká na Fundliftu

Nová ekologická prodejna

Ekologicky a Bezobalu. Nová prodejna láká na FundliftuNOVÉ 3
Ekonomika
Sdílet:

Počet ekologicky smýšlejících Čechů neustále roste. Podle výsledků průzkumu agentury STEM/MARK, která dotazovala 506 osob reprezentujících internetovou populaci ve věku 15 až 60 let, celkem 84 procent respondentů přemýšlí, jakým způsobem ovlivňují životní prostředí a zároveň věří, že má smysl zabývat se tím, jak zacházejí s odpadem. Běžný způsob života lidí ve vyspělých zemích je totiž silně spjatý s produkcí velkého množství odpadu, která se odráží v narůstajících environmentálních problémech. Přestože se v České republice daří zvyšovat třídění odpadu, průzkum prokázal, že více jak polovina lidí se domnívá, že třídění odpadu znemožňují přeplněné kontejnery, jejich nízký počet či dostupnost od bydliště. Další bariéry shledávají v lenosti či bezohlednosti lidí, případně v nízké informovanosti o správném třídění odpadu.

Řešením na tyto problémy je předcházení vzniku odpadu, jež dalo vzniknout hnutí „zero waste“. Zero waste je v zahraničí čím dál tím výraznějším trendem, který v posledních letech, zásluhou zejména neziskové organizace Bezobalu, sílí i v Česku. Lidé následující trend zero waste usilují o omezování vytváření odpadu s cílem neprodukovat prakticky žádný odpad. I proto se u nás úspěšně rozšiřuje koncept prodeje zboží bez obalu, který má dle STEM/MARK podporu více jak dvou třetin dotazovaných.

O narůstající poptávce po potravinách nebo drogerii prodávaných bez obalu může vyprávět právě již zmíněná organizace Bezobalu. V srpnu 2017 po velké osvětově-crowdfundingové kampani se sloganem „Člověk obalový objeven v Česku“ otevřela svůj již druhý bezobalový obchod v Praze. I ten však již nyní nestačí sytit narůstající poptávku a proto uzrál čas na další expanzi v hlavním městě.

Foto:

Zdroj: Bezobalu

Bezobalu brzy otevře svoji třetí bezobalovou prodejnu a opět zve na pomoc širokou veřejnost. Tentokrát mají lidé možnost podpořit rozjezd nové pobočky investicí do dluhopisů s ročním úrokovým výnosem 6 procent. Na investiční crowdfundingové platformě Fundlift Bezobalu spustilo svoji investiční kampaň s cílem získat 2,5 milionu korun.

Připravovaný nový obchod Bezobalu se stejně jako obě předchozí prodejny nachází v blízkosti metra linky A. Prodejna leží na dohled od tramvajové zastávky Radhošťská, přesně na půli cesty mezi stanicí Flora a Jiřího z Poděbrad. V této lokalitě se dosud nenachází podobný bezobalový obchod a díky výborné dopravní dostupnosti tak nabídne bezobalové nakupování obyvatelům Prahy 2, 3, a 10.

Podobně jako dosud největší prodejna Bezobalu nová prodejna zákazníkům nabídne veškeré základní potraviny, oleje, mléčné výrobky, ovoce a zeleninu, široký sortiment luštěnin, obilovin, dobroty a také stáčenou drogerii a kosmetiku. To vše od prověřených dodavatelů, kteří stejně jako Bezobalu ctí hodnoty udržitelnosti a šetrného zacházení se zdroji.

Foto:

Zdroj: Bezobalu

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články