Automobilky na autosalonu ve Frankfurtu představují své novinky
Autosalon
Prvním novinářským dnem v úterý začíná mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Počet vystavovatelů se letos proti předchozímu ročníku před dvěma lety snížil o pětinu na 800. Automobilky přijedou ze 30 zemí, což je o devět méně. Nejpočetnější reprezentaci bude mít Čína se 79 vystavujícími firmami, vyplývá z údajů organizátorů.
Zatímco na loňské přehlídce v Paříži, se kterou se Frankfurt střídá, byly silně zastoupené francouzské značky, letošní hlavní evropská podzimní výstava je ve znamení německých firem. Nechybí koncern Volkswagen včetně české Škody, BMW, Mercedes nebo Opel. Z francouzských výrobců má zastoupení Renault a z japonských Honda. Z korejských je přítomná Hyundai, naopak Kia se neúčastní.
Na stánku Škody by měl být k vidění modernizovaný Superb včetně hybridní verze, zřejmě elektrické Citigo a Scala v provedení Monte Carlo. Sesterský Volkswagen přichystal premiéru elektromobilu nové generace ID.3, Porsche pak kompletně elektrický model Taycan. Návštěvníci se mohou těšit i na nové BMW X6 a jeho přímého konkurenta Mercedes GLE Coupe nebo supersportovní kombi Audi RS6. Opel přiveze šestou generaci Corsy, Ferrari hybridní supersport SF90 a Lamborghini také hybridní Sian.
Seat přichází na autosalon se dvěma novinkami, modelem Cupra Tavascan a Tarraco FR Phe.
Pro veřejnost bude autosalon otevřený od čtvrtka 12. září do 22. září. Vstupné vyjde na 13 eur ve všední den při pořízení on-line a víkendové vstupné na 15 eur.
Volkswagen představil nové logo
Německá automobilka Volkswagen plánuje v příštím roce celosvětově prodat 150 000 elektrických vozidel a od roku 2025 tento počet zvýšit na více než jeden milion ročně. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Na prodejích se mají výrazně podílet elektromobily nové řady ID vyvinuté na speciální koncernové platformě pro elektromobily. Ve Frankfurtu má světovou premiéru sériový model ID.3. Na trh by se měl dostat v polovině příštího roku s cenou nepřevyšující 30 000 eur, tedy asi 770 000 Kč. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 km.
Vedle toho Volkswagen představil poslední verzi elektrického Golfu a také nový malý elektrický e-up!, který je sesterskou verzí elektrické Škody Citigo. Ta má rovněž ve Frankfurtu premiéru. Cena e-up! v Německu je necelých 22 000 eur.
Volkswagen oznámil také změnu svého loga. Nové kruhové logo obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat přechod značky k elektromobilitě. Jedna z největších rebrandingových kampaní na světě má být dokončená do poloviny roku