Nový model nebo hardware? Merkelová zachraňuje dieselová auta ve městech
co s diesely
Německá kancléřka Angela Merkelová podporuje požadavek na hardwarovou úpravu emisních systémů starších naftových automobilů. Informoval o tom v pátek německý list Der Spiegel. Podle zdrojů agentury Reuters bude Merkelová na toto téma v neděli jednat s ministrem dopravy Andreasem Scheuerem a představiteli automobilového průmyslu.
Merkelová podle listu pověřila Scheuera nalezením právního řešení, které by vozům s emisní normou Euro 5 umožnilo vyhnout se zákazům jízdy starších naftových aut zaváděným v některých částech německých měst.
Postoj německé vlády k řešení tohoto problému podle agentury Reuters není jednotný. Hardwarové úpravy, které by si vyžádaly náklady kolem 3000 eur (téměř 77.000 Kč) na jeden automobil, prosazuje německé ministerstvo životního prostředí. Ministerstvo dopravy naopak upřednostňuje zavedení pobídek pro výměnu starších naftových aut za nové.
Mluvčí německé vlády Steffen Seibert dnes potvrdil, že Merkelová hodlá do konce září vládní postoj k této otázce sjednotit. O nutnosti snížit emise oxidu dusičitého (NO2) úpravou naftových aut se v Německu mluví kvůli tomu, že zhruba 70 německých měst loni překročilo maximální povolené hodnoty NO2.