5 billboardy proti premiérovi

Babiš se dočkal opravdové kampaně. „Stydím se za svého premiéra,“ hlásí billboardy

, , Fotogalerie uvnitř

Témata: ,

Premiér Andrej Babiš se dočkal opravdové kampaně proti své osobě. Ačkoli Babiš opakovaně hovoří o tom, že je proti němu vedena kampaň s cílem dostat ho z politiky, až teď má skutečný důvod si stěžovat. Republiku zaplaví 95 billboardů, na kterých se lidé vůči Babišovi vymezují. Stydím se za svého premiéra, říkají.

Jeden z prvních se objevil u křižovatky ulic Radlická a Stodůlecká v Praze 5. Na něm je frontman skupiny Portless Kryštof Michal, který Babišovi vytýká používání demagogie a lží k obhájení politických kroků, řekl dnes Michal.

Dalších 95 billboardů s tvářemi občanů se objeví do konce týdne i v dalších českých obcích a městech. Autorem kampaně je Jaroslav Poláček, majitel agentury Produkujeme, která akci organizuje. Babiš ve středu řekl serveru iDNES, že zve všechny lidi zapojené do kampaně na kávu.

„Nikdo z nás nepopírá, že pan Babiš vyhrál volby, že máme politickou reprezentaci, kterou máme, s tím všichni žijeme každý den. To ale neznamená, že bychom k tomu měli mlčet. V demokracii o tom můžeme zpívat, křičet, nebo se zavěsit na billboard a říct třeba něco billboardem,“ řekl zpěvák Kryštof Michal, jehož billboard vidí řidiči přijíždějící do hlavního města. Do akce se zapojil proto, aby se jeho názor mohl dostat také k lidem, kteří přemýšlejí jinak.

Premiérovi vytýká způsob jednání. „Popírá základní pravdy, znevěrohodňuje, relativizuje každý den všechno, aby mohl obhajovat to, co dělá. Daří se mu to bohužel u velké části společnosti, asi ta naštvanost s těmi 25 lety předchozí politiky byla velká. Je zvláštní, že se zapomíná na to, že on a pan prezident (Miloš Zeman) jsou vlastně hegemony té situace. Je těžké křičet: postavíme se proti tomu, co tady bylo 25 let a zároveň si zvolit dva hlavní představitele té doby,“ dodal Michal.

Babiš ve středu sdělil serveru iDNES, že by rád všechny zapojené do kampaně pozval hromadně na kávu, kde jim chce vysvětlit, že není důvod se stydět. Michal dnes označil tento nápad za mediální gesto a řekl, že pozvání nepřijme.

Objednat si billbord proti premiérovi Babišovi se svou tváří mohl kdokoli. Za 4500 korun organizátoři zajistili pronájem a vytištění plakátu. Během prvního týdne vidělo na facebooku Poláčkovu výzvu 60 000 lidí, zhruba stovka lidí se rozhodla objednat si vzkaz pro premiéra.

Do akce se zapojili občané i osobnosti. Akci podpořili například scénárista a režisér Vladimír Škultéty, herec Marcel Vašinka nebo režisérka Olga Sommerová a na plakátu se objeví například herec Karel Zima, který bude mít vzkaz na Praze 3. Kromě Prahy bude billboard k vidění například v Chrášťanech, Jablonci nad Nisou, Kašperských Horách, Kunovicích, Lanžhotě, Rumburku, Plzni, Táboře, Teplicích či v Brně.

Motiv billboardu není novinkou. Stejná kampaň se objevila na jaře roku 2005, tehdy byla zaměřená proti premiérovi za ČSSD Stanislavu Grossovi, který nedokázal věrohodně vysvětlit okolnosti nákupu svého bytu. Za kampaní starou 13 let stál Filip Huplík z ODS, tehdy se plakát objevil asi na třech desítkách ploch.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Týdeník Echo přináší nejdůležitější společenské události doma i ve světě, jedinečné komentáře, exkluzivní analýzy a rozhovory od uznávaných osobností. Je pro nás důležitý film, literatura, architektura, výtvarné umění a samozřejmě i historie.

Tištěný Týdeník Echo

od 1099 Kč

Každý čtvrtek ve vaší schránce

Více info

Digitální Týdeník Echo

od 149 Kč

Předplatné pro web, tablety a chytré telefony

Více info
, ,

Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.