Twitter používal soukromá data uživatelů k cílené reklamě

Twitter používal soukromá data uživatelů k cílené reklaměNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

AUTOR: Shutterstock

Svět

Sociální média a reklama

Echo24

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za „neúmyslné“ používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už „nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu“. Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

 

Čtěte také: Twitter přitvrzuje v přístupu ke kontroverzním příspěvkům politiků

Twitter deformuje veřejné mínění

Související články