V Praze rozvážejí obědy zdarma zdravotníkům nebo seniorům
Pomoc potřebným
Kromě dobrovolníků a dalších sil se do pomoci v souvislosti se šířením koronaviru pouštějí velké firmy. V Praze pomáhají také vodárenští pracovníci, kteří zdarma rozváží obědy nejen seniorům, ale také do nemocnic.
Pražské vodovody a kanalizace (PKV) začaly s projektem ve spolupráci se společností Veolia na konci března a projekt nazvala „menu, které pomáhá“. „Tento projekt, který jsme příhodně nazvali „menu, které pomáhá“ odstartoval 30. března a bude pokračovat až do konce nouzového stavu. Po dohodě s naším většinovým akcionářem, skupinou Veolia, je to náš dar zdravotníkům, seniorům. Prostě těm, kteří jsou v první linii nebo jsou nejvíce ohroženou skupinou obyvatelstva,“ řekl generální ředitel společnosti PVK Petr Mrkos.
Do projektu balené vody je zapojeno několik stovek seniorů v 21 městských částech. „Využili jsme naší databáze a všechny aktivně kontaktovali, zda mají o dovoz obědů zájem. Výsledek předčil naše očekávání. Každým dnem počet zájemců výrazně roste,“ dodal Petr Mrkos.
Obědy míří také na stanoviště Českého červeného kříže na Mariánském náměstí, do Nemocnice Na Františku, do Institutu Klinické a Experimentální Medicíny, do Nemocnice Na Homolce a ke členům krizového štábu Městské části Praha 6. Do ulic vyjíždí každý všední den pět posádek. Výjimkou je stanoviště Českého červeného kříže, kam obědy putují i o víkendu.
Vodárenští pracovníci pomohli i s dodávkami ochranných štítů, které využívají zejména zdravotníci. Virus se totiž může přenášet i očima. Veolia jich pořídila 15 tisíc, tento týden jich předala mimo jiné tisíc pražské nemocnici Královské Vinohrady.
„Štíty jsou užitečnou pomůckou pro všechny naše pracovníky v první linii. Ochranné prostředky sice dostáváme průběžně od našeho zřizovatele, ale jednorázová injekce, jako ta dnešní, vždycky zvedne náladu. Je to pro nás taková živá voda od Veolie,“ říká ředitel Fakultní nemocnice Královské Vinohrady prof. Petr Arenberger.
Unikátní snadno skladatelný štít z jednoho kusu materiálu vymysleli během jednoho dne kreativci, kteří za normálních okolností připravují firmě podklady pro prezentace. Realizaci Veolia svěřila českému výrobci. „Nebylo na co čekat. Potřebovali jsme najít rychlé a snadné řešení, jak štít udělat co nejjednodušeji tak, abychom jich mohli v krátké době dodat co nejvíce. Výhodou našeho modelu je, že se nechá opakovaně dezinfikovat a vydrží mnoho použití. V kombinaci s rouškami nebo respirátory jde o velmi účinnou prevenci proti šířícímu se viru,“ dodala k výrobě unikátních ochranných štítů Eva Kučerová, ředitelka komunikace skupiny Veolia.