FOTO: Řetězce bojují s nedostatkem roušek. Prodavačky ochrání plexiskla
OBCHODNÍ ŘETĚZCE
Obchodní řetězec Kaufland se rozhodl kvůli nebezpečí nákazy novým koronavirem zavést speciální bezpečností opatření, patří mezi ně například plexiskla u pokladen či posílení ostrahy, která na dodržování hygienických zásad dohlíží. Přestože se společnosti podařilo zajistit několik roušek pro všechny zaměstnance v provozu, je jich v současnosti pořád nedostatek, uvedla společnost v tiskové zprávě. Podobná opatření ohlásily již dříve i další řetězce.
V Kauflandu například písemné informace i hlášení interního rozhlasu nabádají zákazníky k dodržování hygienických předpisů a konkrétně u pečiva k používání jednorázových rukavic a kleští. Zákazníkům doporučuje také udržovat minimálně dvoumetrový rozestup od ostatních lidí. „Od pátku instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibyde navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ uvedl provozní ředitel společnosti Martin Piterák. Řetězec také posílil ostrahu kvůli dodržování hygienických pravidel. „Posilnili jsme ostrahu u vstupu do prodejen, kde provádíme kontrolu zakrytí obličejových částí a věku 65+ mezi 7-9 hodinou ranní.,“ dodal Piterák.
Podobně postupuje řetězec hypermarketů Globus, který začal s instalací plexiskel mezi pokladní a zákazníka v průběhu týdne. Provoz běžných pokladen navíc omezí na minimum, aby mohli sloužit především seniorům či handicapovaným, uvedl řetězec v úterý. Ostatní zákazníci by měli využívat samoobslužných kas. „Běžné pokladny spouštíme pouze v režimu ob pokladnu, je-li to možné tak ob dvě pokladny kvůli bezpečnému odstupu zákazníků,“ řekl jednatel společnosti Globus Bronislav Matyšek. V pokladních zónách Scan&Go pomohou obsluze korigovat počty zákazníků pracovníci bezpečnostní agentury.
Řetězec Albert podle mluvčího Jiřího Marečka žádá lidi, aby při vstupu do obchodu používali ústenky, roušky nebo alespoň šály přes ústa. „Při vstupu do prodejny mají zákazníci k dispozici pro použití po celou dobu nákupu jednorázové rukavice. Zároveň zákazníky prosíme, aby zkrátili čas strávený v prodejně na minimum,“ uvedl Mareček.