150 hasičů a vrtulník v akci: rozsáhlý požár na severu Čech zastavil vlaky i auta
Trať Mezi Ústím a Lovosicemi stojí
Hasiči po devíti hodinách dostali pod kontrolu rozsáhlý požár u kolejiště mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Oheň se dál nešíří a vrtulník a letadlo nemohou za tmy létat, proto hasební práce pozastavují. Na místě zůstanou přes noc, budou hlídat jednotlivá místa. Policie obnovila provoz na silnici mezi oběma městy. Provoz na trati by mohli železničáři po kontrole úseku pustit zhruba za hodinu.
„Oheň máme zcela pod kontrolou, nicméně není ještě zcela zlikvidován,“ řekl ve 21:00 mluvčí krajských hasičů Milan Rudolf. Policie obnovila provoz na silnici 30 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem. Železničáři nyní kontrolují trať a trakční vedení. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová řekla, že pokud bude vše v pořádku, mohly by se vlaky na trať vrátit do hodiny. Mezinárodní rychlíky mezi Prahou a Hamburkem jezdi doposud po trati na pravé straně Labe.
Hořet začalo dopoledne. Na místo vyjelo na 150 hasičů, vrtulník s vakem na vodu a hasicí letadlo. Mohutný kouř byl viditelný i z dálnice D8 a pozorovali ho lidé z protějšího břehu Labe. Obyvatel v přilehlých obcích se nicméně zásah příliš nedotkl. Oheň se vyhnul obydleným objektům a protože hoří hlavně porost a obilí v kopcích nad obcemi, nebylo podle policie nutné nikoho varovat.
Hašení požáru podél hlavního železničního koridoru v Ústeckém kraji se výrazně projevilo v dopravě. Několik hodin stály vlaky, odpoledne byla zavedena kyvadlová autobusová doprava mezi Ústím a Lovosicemi. V samotném krajském městě jsou dlouhé kolony aut na sjezdu z dálnice D8. Obyvatelé obcí u trati, kteří nemají osobní vůz, se dopravují do svých domovů většinou taxíky po vedlejších cestách ve směru od dálnice.
První ohnisko požáru bylo mezi ústeckou čtvrtí Vaňov a obcí Dolní Zálezly a další byla na různých místech až do Lovosic. Situaci komplikovalo dlouhotrvající sucho a místy nepřístupný terén. „Země je vyprahlá, jedno ohnisko uhasíme a další se na jiném místě objeví,“ řekl dříve Rudolf. Požár ohrožoval bývalé železniční domky u trati, které slouží většinou jako rekreační objekty nebo domky na nářadí.
Příčinu požáru zatím hasiči nestanovili. „Nicméně se domníváme, i podle očitých svědků, že s největší pravděpodobností došlo k technické závadě na kolejovém vozidle a od toho se vznítil požár,“ řekl Rudolf. V Ústeckém kraji je to letos první tak rozsáhlý požár v době sucha.