Audi A7 Sportback 3.0 55TFSI quattro: Pro pohodlné cestování

Audi A7 Sportback 3.0 55TFSI quattro

Audi A7 Sportback 3.0 55TFSI quattro: Pro pohodlné cestováníAUTOTEST 10
Auto
Sdílet:

Audi tomu říká kupé, ale ve skutečnosti jde o pětidveřový liftback. Model A7 Sportback se po sedmi letech dočkal nové, druhé generace, předvádějící se hlavně technicistním interiérem. Nabídka modelů na pomezí střední a vyšší střední třídy se mezi německými výrobci stala během posledních let tradicí, z prémiové trojky nabízí svou vizi každý. Druhá generace Audi A7 se vyrábí v německém Neckarsulmu a v současné době je nabízena se dvěma šestiválci – TDI a TFSI. Vyzkoušeli jsme benzinovou variantu.

Benzinový šestiválec je pro pohon velkého a těžkého vozu důstojným společníkem. Má rychlou odezvu, snadno se vytáčí do otáček a dynamicky určitě nezklame. Zrychlení na stovku zvládne při hmotnosti 1,9 tuny za 5,3 s a maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h. Výkon 340 k s točivým momentem 500 Nm stačí k dobrým hodnotám pružného zrychlení, takže předjížděcí manévry jsou bezpečné a sebejisté. Sedmistupňová dvouspojková převodovka si se šestiválcem rozumí bez zaváhání, problém nemá ani s hladkým rozjížděním.

Pokud bude vůz využíván pro delší služební cesty (což bývá časté), doporučit lze motor TDI, a to hlavně kvůli spotřebě. Audi sice slibuje u TFSI průměrnou spotřebu 6,8 l / 100 km, ale v praxi se moc nedá jezdit pod 10 l / 100 km. Z modelu A8 TDI víme, že turbodiesel tuto disciplínu zvládá lépe. Audi je tradičně proslulé velmi kvalitně zpracovanými interiéry. U nového A7 to samozřejmě platí také, sedadla jsou bohatě čalouněná a pohodlná i na dlouhé cesty, celý vnitřní prostor přirozeně obklopuje řidiče a dovolí mu poklidné soustředění na jízdu. Koncept ovládání se mezigeneračně hodně proměnil – mnoho tlačítek a ovladačů nahradila soustava kvalitních displejů se skleněným povrchem a haptickou vazbou. Milovníci technicistních řešení si v tomto ohledu užijí, protože zpětná vazba systému (například při zadávání cíle navigace dotekem) je skutečně rychlá a přesná. Netřeba dodávat, že tlačítka si řidič může přizpůsobit přesně svým představám a různě přehazovat tak, aby voliče odpovídaly osobní preferenci.

Jasné je i to, že nové A7 je doslova naplněno všemi moderními bezpečnostními technologiemi včetně částečně autonomního řízení. Vzhledem k tomu, že vůz není řidičsky příliš přitažlivý, se tyto funkční prvky docela hodí a dají se dobře využít.

Dobrá zpráva je, že cestující vzadu mají dostatek prostoru pro nohy i hlavu, hodně prostoru nabízí i rozměrný zavazadelník, jehož výhodou jsou velké páté dveře. Základních 535 dobře přístupných litrů prostoru lze ještě výrazně rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel. Pokud je to vyžadováno, A7 umí být docela obstojný přepravník věcí.

Zatímco první generace A7 se zejména ke konci velmi příjemně řídila, nová se změnila. Je mnohem odtažitější a působí těžkopádnějším dojmem, což je trochu škoda. Nejde o vůz, který by řidiče zásoboval informacemi. Na druhou stranu propracovaný a velmi tichý podvozek vyniká pohodlím i na rozbitějších cestách, což je příjemné. Samozřejmostí je velmi dobře fungující pohon quattro, který zajišťuje vozu neustálou trakci všech kol.

Základní cena Audi A7 55 TFSI činí 1 785 900 Kč, ale seznamy příplatkových prvků jsou dlouhé, takže pokud chcete dobře vybavený vůz, počítejte s cenou hodně přes dva miliony. Model TFSI v současné době prochází novou homologací, ale v průběhu roku bude dostupný.

Nové Audi A7 je jako oblek ušitý na míru. Je pohodlné, vhodné do nejlepší společnosti a elegantní. Ovšem zároveň s tím je třeba říct, že vůz se chová poněkud odtažitě, nevtáhne řidiče do děje a spíš chce sloužit než bavit. Ne že by to bylo špatně, jen to tak prostě je. Proti minulé generaci je velkým krokem vpřed uspořádání interiéru a implementace mnoha technologických fines, ovšem z hlediska jízdního zážitku to taková sláva není.

Plusy:
Interiér, technologie, komfort.


Minusy:
Odtažité řízení, vyšší spotřeba, množství příplatků.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články