Černý chlapec je „cool opice“, bílý „expert na přežití“. Společnost H&M se musela omluvit
Kritika
- red,
Nevhodné, nechutné, nedbalé. Britská verze švédského oděvního řetězce H&M se musela omluvit. Na svých webových stránkách si totiž pro mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vybrala dětského modela tmavé pleti. Prodejce se po kritice na sociálních sítích omluvil a fotografii z e- shopu odstranil, píší britská média.
Lidé, kteří kritizovali fotku chlapce tmavé pleti s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vyzvali společnost k jejímu stažení. Mnozí se pozastavili i nad nápisem „Expert na přežití“, který měl na oblečení ze stejné série chlapec bílé pleti.
Kanadský zpěvák Abel Makkonen Tesfaye známý spíše pod svým pseudonymem The Weeknd uvedl, že ho incident hluboce urazil a už nebude se společností H&M pracovat.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) January 8, 2018
Fotografii komentovala i labouristická poslankyně Kate Osamorová. „Byla jsem úplně šokovaná a zděšená,“ uvedla na svém Twitteru. „Myslíte si, že je snímek vhodným zastoupením mladého černého chlapce?“ ptala se společnosti H&M.
Společnost kvůli kritice obrázek z e-shopu stáhla. „Obrázek jsme odstranili ze všech našich kanálů a omlouváme se všem, které to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti Anna Errikssonová.