Fronty, preventivní uzavírky i nouze o zaměstnance. Úřady se teď potýkají s řadou problémů

KORONAVIRUS

Fronty, preventivní uzavírky i nouze o zaměstnance. Úřady se teď potýkají s řadou problémů
Fronty před pražským registrem řidičů v minulém týdnu. Foto: Twitter/Renáta Zajíčková
1
Domov
Záviš Dobiašovský
Sdílet:

Vyřizování záležitostí na úřadech lidem komplikuje omezená pracovní doba, ale i personální nouze či vlastní preventivní opatření úřadů. U některých úřadů tak dochází k tvorbě front, v nichž lidé často nedodržují doporučená opatření, jako tomu bylo u řady pracovišť registrů vozidel a řidičů. Úřady práce se naopak potýkají s radikálním úbytkem zaměstnanců, kteří jsou na nemocenské či se musí starat o děti kvůli uzavření základních škol.

V některých případech se úřady rozhodují i pro preventivní uzavření. Uherské Hradiště v pátek ve snaze snížit frekvenci potkávání lidí na úřadě uzavřelo všechna pracoviště městského úřadu, znovu se otevře až ve čtvrtek. Trutnovská radnice od čtvrtka z preventivních důvodů uzavřela do odvolání sběrný dvůr v Horské ulici.

Dalším problémem úřadů je personální nouze. Úřadům práce chybělo už v půlce srpna přes tisíc zaměstnanců, kteří museli na nemocenskou. Pak v září a říjnu přibyli další, kteří museli zůstat doma s dětmi kvůli uzavření škol. Zlínský magistrát přišel kvůli onemocnění a ošetřovnému o zhruba čtvrtinu zaměstnanců, musel tak omezit provoz dalších oddělení. Ve čtvrtek uzavřelo oddělení vodního hospodářství na odboru životního prostředí a zemědělství. Od pondělí bude uzavřen i odbor živnostenský. „Dáváme home office, kde je to možné, střídají se skupiny, přesto jsme nuceni v určitou chvíli zavírat některá oddělení,“ uvedl tajemník magistrátu Tomáš Lang.

V některých případech se pak problémem stává samotné omezení pracovní doby úřadů, které vede k tvorbě front či velké kumulaci lidí na úřadech. Provoz výrazně omezily i dopravní úřady, což komplikovalo vyřizování žádostí o nové řidičské průkazy a další doklady. Na úřadech se tak v minulých dnech tvořily dlouhé fronty, v nichž lidé často nedodržovali některá opatření proti nákaze, zejména nošení roušek a tvoření rozestupů. Kvůli zvýšenému náporu klientů na odboru správních činností se rozhodl od středy regulovat počet lidí i mostecký magistrát, na patře tam nesmí být více než 40 lidí.

Vláda se snaží úřadům ulevit některými změnami pravidel. Stát například rozhodl o prodloužení platnosti řidičských průkazů, jejichž platnost vypršela během současného nouzového stavu. Držitelé nyní propadlých dokladů si je tak nyní nemusí okamžitě měnit a nebudou za to postihováni. Prodloužení platí zatím po dobu nouzového stavu. Do Senátu také míří vládní návrh, podle nějž by příspěvek na bydlení nebo přídavky na dítě mohly být lidem vypláceny nejméně do konce roku automaticky v dosavadní výši bez nároku na ně dokládat své příjmy či vynaložené náklady za předchozí čtvrtletí.

Omezení přímého kontaktu veřejnosti se státní správou na pět hodin dvakrát v týdnu platí od čtvrtka 22. října. Lidé by se měli objednávat na úřady předem a úředníci, kde to lze, přejít na práci z domova. Některé úřady už provoz omezily dříve.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články