Mini Countryman: Do přírody na elektřinu

AUTO

Mini Countryman: Do přírody na elektřinuNOVÉ 11
Auto
Sdílet:

Oblíbený Countryman přijíždí v plug-in hybridní verzi, s tříválcem a elektromotorem. Má smysl o něm uvažovat, když stále můžete mít vůz s normálním motorem?

Mini Countryman je prvním malým kompaktním SUV, představeným značkou v roce 2010. Vůz se dočkal vřelého přijetí zákazníky a na mnoha trzích se mu dobře dařilo, takže bylo jen logické, že v roce 2016 byl při autosalonu v Los Angeles představen nástupce. Proti předchůdci je aktuální model o 203 mm delší a o 25 mm širší. Změnila se i nabídka motorů: základní Cooper je nově poháněn tříválcem, zatímco Cooper S dostal nový dvoulitrový turbomotor. Zároveň s tím nabídku rozšířila plug-in hybridní verze, zvaná Cooper S E ALL4. A právě tu jsme v rámci dobové korektnosti vyzkoušeli.

Nutno přiznat, že první rozjezd byl příjemným překvapením. Většinu pražských nástrah v podobě křižovatek a semaforů projíždíme čistě na elektrickou energii, rozjezd je hladký a klidný, takže v dobrém slova smyslu trochu připomíná hybridy od Toyoty. Jednoduchý ukazatel vlevo od dominantního rychloměru informuje o využití energie, další související grafiku nacházíme i na kruhovém středovém displeji.

Po hbitém rozjezdu následuje tichá jízda, rušená maximálně zásahem spalovacího motoru v momentu, kdy zrychlujeme intenzivně, nebo občasnými zvuky připomínajícími tramvaj. Pohon plug-in hybridní verze zajišťuje tříválec 1,5 litru nevalného projevu, nabízející výkon 136 k. K jeho práci mu pomáhá synchronní elektromotor o výkonu 88 koní, takže celkový výkon soustavy činí 224 koní a hlavně je k dispozici 385 Nm točivého momentu.

Jakmile se silnice otevírá, dynamika se ukazuje jako dostatečná, ovšem nepřekvapující. Hmotnost minimálně 1660 kg (s bohatou výbavou jistě o něco víc) znamená, že akcelerace na stovku zabere 6,8 s. Pocitově je hybridní Mini spíš o něco pomalejší, a to i v režimu Sport. Maximální rychlost 198 km/h je v pořádku. Lithium-iontová baterie o kapacitě 7,6 kWh je umístěná přímo před elektromotorem, tedy před zadní nápravou, pod zadními sedadly. Celkový elektrický dojezd je v případě, že Mini budete pravidelně dobíjet ze zásuvky, zhruba 40 km, přičemž maximální rychlost na elektřinu činí slušných 126 km/h. Dobíjení z běžné domácí zásuvky zabere zhruba 3 hodiny a 15 minut, tedy stále dost času. Nechybějí ani režimy, kterými si můžete baterii dobít za jízdy a poté její energii využít pro „bezemisní“ pohon vozu například v obydlených oblastech.

Jak již bylo naznačeno, souhra pohonného ústrojí je velmi hladká a příjemná, což se projevuje na komfortu jízdy. Čtyřkolka v tomto případě funguje tak, že zadní kola pohání elektromotor, zatímco přední spalovací tříválec. Během zkoušky v lehkém terénu se systém ukazuje jako docela příjemně funkční, Mini nemá problém s trakcí a v pohodě zvládá průjezd. Podvozek je dle tradice Mini docela tuhý, s občasnými rázy do karoserie. Vinu dáváme i runflat pneumatikám. Pochvalu zaslouží fajn řízení, ale na radostné průjezdy zatáček to není – Countryman je docela nedotáčivý a řidiče nutí v serpentinách zpomalovat, když chce hmota pocitově pokračovat rovně.

Vnitřní prostor v typickém stylu Mini potěší dobrou funkčností a snadným ovládáním, kožená sedadla testované verze jsou spíš lepší a i na dlouhé cestě pohodlná. Countryman je i v hybridní verzi určen pro pět cestujících a nabízí i slušný zavazadelník s hodnotami 405 až 1275 litrů prostoru. Při delším ježdění bez možnosti dobíjet se projevuje rychle mizejícím benzinem. Nádrž na 36 litrů při průměrné spotřebě 7 l na 100 km relativně rychle vysychá.

Mini Countryman S E začíná na 975 000 Kč, s příplatky se ovšem cena může vyšplhat výrazně výš. Je docela příjemným, funkčním autem s hezkým a dobře řešeným interiérem (a dostatkem odkládacích míst), ale raději bychom pro pohon zvolili normální motor – klidně vznětovou verzi SD s důstojnějším dvoulitrem, která stojí podobné peníze.

Plusy:

Hladký pohon, interiér, styl.

Minusy:
Komfort odpružení, projev tříválce.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články