Pas u kolen a trenýrky venku. Tepláky za 25 tisíc jsou prý rasistické
HIPHOPOVÉ TEPLÁKY
Luxusní módní značka Balenciaga čelí kritice kvůli teplákům v přepočtu za 25 550 korun. Lidem na sociálních sítích totiž vadí, že jsou „rasistické“, podle dalších kritiků módní dům „vykořisťuje kulturu Afroameričanů“. Důvodem je, že drahé tepláky nejsou výjimečné jen svou cenou, ale v pase mají všité trenýrky, které z tepláků vykukují. Design tak napodobuje styl, který je charakteristický pro hip-hopové hudebníky, píše web CNN.
Kalhoty se spadlým pasem byly módním hitem zejména v devadesátých letech, v průběhu dalších let se však v některých místech USA schválila opatření, která tento styl zakazovala. Kromě nevhodného ukazování trenýrek lidem také vadilo, že se propadlé kalhoty začaly spojovat s nebezpečnými členy gangů. Zákazy takového nošení kalhot byly však vnímány jako diskriminace Afroameričanů, neboť to byli právě oni, kdo si styl široce oblíbil, a to nejen hudebníci v hip-hopové scéně.
“They Racist !” 😆
— Norgie Pal 🇬🇧 🇳🇴👊 (@NorgiePaul) September 13, 2021
Designed by #Spanish brand #Balenciaga 'Tropme-L'oeil' grey sweatpants feature exposed boxer short built-in above the waistband and sell for $1,190 apiece.😳
Critics accused the fashion brand of gentrifying a style made by hip hop culture during the 90s 🤦♂️ pic.twitter.com/OEu23afUrG
Jedna z kritiček si proto na Twitteru stěžovala na dvojí metr. „Propadlé kalhoty jsou z ghetta a jsou nepřijatelné, ale plácněte na ně značku Balenciaga a hned je z toho velká móda,“ napsala ve svém příspěvku. Jiný uživatel Tik Toku v tom viděl rasismus, píše server.
Black men being discriminated against and devalued for sagging pants and Balenciaga is profiting off the style. Crazy how it’s ghetto until they put a price on it pic.twitter.com/ujjFkHfYnt
— HighestPriestess🧖🏾♀️💫🌻 (@loveKase24) September 7, 2021
Docentka afrických studií na Kalifornské státní univerzitě Marquita Gammageová řekla webu CNN, že tento styl patří Afroameričanům. "Propadající se spodní část oblečení je pro Afroameričany zásadní; přesto se společnosti jako Balenciaga snaží vydělávat na černoších a černých kulturních stylech, aniž by čelily systematickému rasismu, který kriminalizuje trendy černochů a černého oblečení," řekla Gammageová.
Marketingová ředitelka společnosti Balenciaga bránila kontroverzní tepláky tím, že „v mnoha kolekcích kombinujeme různé kousky šatníku do jednoho oděvu,“ uvedl CNN.