Jak úspěšně vstoupit na e-commerce trh?

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Jak úspěšně vstoupit na e-commerce trh?
Online prodej – eshop. Foto: ČTK
1
INZERCE
Sdílet:

E-commerce představuje veškerý elektronický obchod. V dnešních podmínkách si pod tím pravděpodobně představíte online obchodování a prodej na internetu. Ideálním nástrojem pro tento druh prodeje a obchodu je e-shop. Díky němu můžete jednoduše nabídnout a prodat své zboží nebo také službu. O tom, jaké máte možnosti pro vstup do světa elektronického prodeje, vám více poví specialisté na e-commerce z UPgates.

Na výběr máte z těchto možností:

  1. Pronajímaná platforma
  2. Tvorba e-shopu na míru
  3. E-shop na open-source
  4. Free verze e-shopu

Otázkou je, která z výše zmíněných variant je pro vás tou nejvhodnější. Níže si tak stručně popíšeme, v čem každá z nich spočívá, pro koho může být vhodná a pro koho naopak ne.

Pronájem e-shopu je jednou z nejvíce využívaných a rozšířených variant pro tvorbu internetového obchodu, nejen u nás. A to z toho důvodu, že je časově i finančně nejméně náročný. Umožňuje vstup na e-commerce trh opravdu komukoliv a v podstatě ihned. Pokud jste začínající online podnikatel nebo malá či střední firma, určitě byste měli zvážit právě pronájem. Nabídka těchto systémů je na velká. Liší se cenou měsíčního nájmu, kvalitou provedení, možnostmi úprav designu obchodu nebo v tom, jaké mají či nemají napojené systémy třetích stran. Rozdíly mohou být i v zákaznické podpoře.

E-shopy na míru jsou naopak vhodné pro větší firmy. Za jejich vybudování zaplatíte stovky tisíc. V některých případech i nižší miliony. Oproti pronájmu bude sice e-shop patřit vám a bude šitý komplet na míru vašim potřebám. Ale krom toho, že si značně připlatíte, si budete muset také počkat. Měsíce, někdy i více než rok. Což zejména v aktuální situaci není zrovna ideální. A platit vyšší částky nebudete jen na začátku a jednorázově, ale s každou úpravou a aktualizací.

Open-source systémy jako PrestaShop, OpenCart nebo WooCommerce slouží k postavení e-shopu na otevřeném zdrojovém kódu. Na rozdíl od e-shopů na míru nemusíte začínat úplně od nuly. V principu je zdarma, ale jak už tomu často bývá, nic není doopravdy zdarma. Platit musíte zkušeného vývojáře nebo jím být sami a tvorbě e-shopu věnovat svůj čas. Navíc u open-source nebudete mít podporu a ani záruku funkčnosti. A taky neočekávejte žádné pokročilé moduly a funkce.

Free verze e-shopu je často prvním pokusným krokem do neznáma u začínajícího podnikatele. Mnohdy je ale spíše na škodu. Velkým plusem je úspora peněz a jednoduchost. K dispozici máte omezené funkce a vše tak postavíte ještě rychleji a přehledněji než na běžném pronájmu.

Závěrem

Tak a teď už si jen vybrat. Určitě to nepodceňte. Změna platformy může být zbytečnou komplikací a je vždy ideální, vybrat si správně již napoprvé. Podrobnější informace můžete najít v průvodci pro začínající podnikatele na stránkách UPgates.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články