OBRAZEM: Realita versus Babišovy předvolební PR fotky. Nádraží sice otevřelo, je ale rozkopané
NEDOKONČENÉ NÁDRAŽÍ
Fotografie, kterými se chlubí vládní hnutí ANO na sociálních sítích premiéra se často velmi liší od reality. O tom se mohou přesvědčit například železniční cestující. Těsně před volbami se v Praze otevřelo nové nádraží Zahradní Město, což se stalo před zraky kamer a fotoaparátů a také premiéra Andreje Babiše (ANO). Stanice se sice otevřela tak, aby se to stihlo do voleb, jak ale zachytil fotograf deníku Echo24, ve skutečnosti je nádraží rozkopané.
Kompletní fotogalerii naleznete ZDE.
Železniční stanici otevřel 24. září osobně předseda vlády Andrej Babiš za asistence ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka (za ANO) a také generálního ředitele Správy železnic (SŽ) Jiřího Svobody. „Otevřeli jsme novou železniční stanici Praha-Zahradní Město,“ pochlubil se premiér na svém facebookovém profilu a přidal fotografii.
Jak ale ukazují fotografie deníku Echo24, na místě stále panuje stavební ruch a nádraží nebylo zcela dokončeno. Je tak zjevné, že bylo narychlo otevřeno záměrně před volbami. Někteří cestující navíc kritizovali Správu železnic, že jen několik dní od otevření je v místě výluka, konkrétně ve čtvrtek 7. října sem nezajížděly vlaky.
Podobný případ nastal i s karlovarským hotelem Thermal, který rekonstruovalo ministerstvo zdravotnictví a stát ho narychlo před volbami otevřel, ačkoliv ještě nebyl dokončený, což kritizovala opozice.
Stanice Praha-Zahradní Město vznikla na nové traťové přeložce, kterou Správa železnic vybudovala v rámci modernizace pražské železnice mezi hlavním nádražím a Hostivaří. Vlaky zde nyní jezdí po rozšířené čtyřkolejné trati s rychlostí až 120 km/h, trať je navíc o 232 metrů kratší než dřív. Tím by se podle správy měla snížit jízdní doba vlaků na trati. Nová stanice je v místě křížení s rozšířenou Průběžnou ulicí. Tvoří ji dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště, ke kterým vedou schody a výtahy. Ty propojují celý terminál, jehož součástí jsou i zastávky tramvají a autobusů v podchodu. Na novém nádraží budou zatím zastavovat osobní vlaky linky S9 a spěšné vlaky linky R49, od prosince také rychlíky linky R17.
Stanice je součástí kompletní rekonstrukce koridoru. V rámci toho byla kompletně zrekonstruována stanice Praha-Vršovice, která byla rozšířena o čtvrté nástupiště a také podchod směrem k Nuslím. Ve stanicích vzniklo také nové zabezpečovací zařízení. Dále na trati byla v závěru loňského roku otevřena nová zastávka Eden. Celý projekt modernizace části pražské železnice stál 5,3 miliardy korun, většinu nákladů (přes 80 %) pokryly peníze z evropských fondů.