Domácí zátiší s Nadvládou bělochů. Nábytkový řetězec odstranil z reklamy „nevhodnou“ knihu

PODIVNÝ TITUL

Domácí zátiší s Nadvládou bělochů. Nábytkový řetězec odstranil z reklamy „nevhodnou“ knihu
Polička Riva se zarážejícím knižním titulem. Foto: Sconto Nábytek
2
Domov
Echo24
Sdílet:

Zákazníky společnosti Sconto Nábytek mohly koncem minulého týdne zaskočit fotografie nástěnné police. Nábytek totiž měl na sobě položenou knihu s velkým nápisem „White Supremacy“ („Nadřazenost bílé rasy“) na hřbetu. Společnost už mezitím snímky upravila a název knihy z nich vymazala. Sconto se brání, že fotografie jim poskytl dodavatel a že není v silách společnosti prověřovat každý podobný materiál pro závadný obsah.

Poličku nabízí společnost na svém webu se slevou ve vánoční akci. Podivného marketingu si všimli někteří uživatelé internetu.

Polička Riva se zarážejícím knižním titulem.
Polička Riva se zarážejícím knižním titulem. Foto: Sconto Nábytek

Je pravděpodobné, že kniha neexistuje a byla pouze vytvořena pro reklamní účely. Může se ale také jednat o sbírku esejů „State of White Supremacy: Racism, Governance, and the United States“, která má „pouze“ nešťastně zkrácený název na hřbetu. Samotná firma Sconto Nábytek uvedla, že nemá tušení, o jaký titul se jedná, ani proč ji tvůrce fotografie umístil na polici.

Polička Riva se zarážejícím knižním titulem.
Polička Riva se zarážejícím knižním titulem. Foto: Sconto Nábytek

V pondělí již byly fotografie upraveny a nápis z nich byl odebrán. „Snímek jsme samozřejmě vyretušovali ihned poté, co jsme byli upozorněni na nevhodnost daného titulu,“ uvedla pro Echo24 vedoucí marketingu Sconto Pavlína Šedivá. „V sortimentu máme mnoho tisíc produktů, přičemž k naprosté většině nabízených produktů dostáváme veškeré podklady od našich dodavatelů včetně fotografií a dalších marketingových materiálů. Není v našich silách (a doposud jsme k tomu neměli ani důvod) podrobně studovat každou fotografii/obrazový podklad od dodavatelů, zda někde na poličce nepoužil dodavatelský grafik/fotograf nevhodný předmět, motiv či název,“ tvrdí.

„Jsme maloobchodní firma, která se neplete do politiky ani do různých ideologií. Samozřejmě jsme upozornili dodavatele příslušného modelu, aby si na podobné věci dal do budoucna pozor a neposílal nám obrazové materiály, které jsou politicky, ideologicky orientované či jinak nevhodné,“ dodala pro Echo24 Šedivá.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články