Na zřícenou lávku byl před třemi týdny vypracován posudek. Na riziko neupozornil
zřícená lávka v Troji
Pražská primátorka Adriana Krnáčová chce přezkoumat poslední posudek, který hodnotil stav lávky v Praze-Troji. Je starý tři týdny a na riziko neupozornil. Zřícenou lávku nahradí provizorní most, velmi brzy bude v provozu i přívoz. Uvedl to po jednání primátorky s Technickou správou komunikací a dalšími lidmi její poradce Martin Vodička.
Krnáčová po dnešním pádu lávky, při kterém byli zraněni čtyři lidé, nechá přezkoumat poslední posudek. Je starý tři týdny a na riziko neupozornil. Primátorka chce také provést revizi všech lávek a mostních konstrukcí, prošetření pádu lávky a vyvození odpovědnosti.
Zřícený most má co nejdříve nahradit provizorní konstrukce, její postavení může trvat týdny či měsíce. Zároveň se začne projektovat nový most. Jak uvedl poradce primátorky Martin Vodička, nejrychlejším řešením bude přívoz. Ten by měl začít fungovat v nejbližších dnech.
Zbytky lávky v Troji jsou nyní ohrazené zábranami, aby na ně nikdo nechodil. Podle mluvčího pražské policie Tomáše Hulana statik zjistil, že jsou velmi narušené a mohou kdykoli spadnout. Šetření na místě bude pokračovat i v neděli. „Jsme připraveni poskytnout prostředky pro vyšetřování, zejména čluny a výškovou techniku,“ sdělil ČTK mluvčí hasičů Martin Kavka.
Více snímků naleznete ve fotogalerii zde.
Někteří politici upozornili na to, že o špatném stavu lávky v Troji musela TSK vědět od roku 2009. Technické správě vytkli, že péči o mosty dlouhodobě zanedbává. Podobné podezření vyjádřil i opoziční zastupitel Marek Doležal (TOP 09). „Budu chtít vědět od vládnoucí koalice v čele s ANO, zda nedošlo k pochybení při provádění kontrol technického stavu lávky. Ať už možnou nedbalostí nebo liknavostí,“ uvedl. Podobných míst je podle něj v Praze více. Na vyjádření Technické správy komunikací ČTK zatím čeká.
Jak uvedl irozhlas.cz, stavem mostů v Praze se radní zabývali v dubnu loňského roku. Lávka byla ohodnocena stupněm pět ze sedmi stupňů, což znamená špatný stav. Vykazovala korozi, oslabení lan a atypické poruchy, které oslabují konstrukci a jsou podle zprávy „prakticky neopravitelné“. To se zjistilo už v roce 2009, od té doby monitoring ukázal „progresivní vývoj zhoršování stavebního stavu“.