Google má nový cíl. Vychovat více 'ajťaček'

TECHNOLOGIE A ŽENY

Ekonomika
  • Jana Hušková
Sdílet:

Informační technologie. Oblast, která je v roce 2014 více než kdy dříve převážně mužskou záležitostí. Do roku 2020 by počítačový průmysl měl pouze v USA poskytovat 4,2 milionů pracovních míst. O možné kariéře v tomto odvětví však podle agentury Associated Press uvažuje ve Spojených státech méně než jedno procento středoškolských dívek. A právě to se snaží technologické firmy v čele se společností Google změnit.

Kampaň Made With Code, kterou ve čtvrtek Google spustil, má za cíl vzbudit mezi dívkami a mladými ženami o studium informačních technologií větší zájem. Ve videích přístupných na serveru YouTube prezentuje ženy, které se programováním zabývají. Skrze toto „kódování“ například skládají hudbu či tvoří animované filmy. Vedle toho Google spouští jednoduché online kurzy o programování cílené přímo na ženské pohlaví. Společnost spolupracuje také s neziskovou organizací Girls Who Code, která pořádá letní programátorské lekce pro dívky.

Čtěte také: Za placeným YouTube stojí i Čech Kyncl. Smaže Adele i Radiohead

Genderový rozdíl v technologickém odvětví je markantní. Například ve firmě Yahoo tvoří muži 62 procent zaměstnanců, v Googlu je to dokonce 70 procent. Podle AP klesl počet žen v počítačovém odvětví ze 37 procent v osmdesátých letech na současných 18 procent.

Podle studie, kterou si nechal Google vypracovat, mají mladé ženy s oblastí informačních technologií malý kontakt. Proto je většinou ani nenapadne o kariéře v technologickém odvětví uvažovat. Google však argumentuje, že se situace může změnit, pokud rodiče a učitelé dívky podpoří, aby se této oblasti více věnovaly, a pokud školy nabídnou více dostupných kurzů.

A aby se dívky o technologické odvětví začaly zajímat, musí pro ně být více lákavé a zábavné. To je také idea dnešní akce uspořádané v rámci kampaně Made With Code v New Yorku . Na události vystoupí slavné hudební duo Icona Pop i programátorky, které dívkám představí, čemu všemu se v rámci programování mohou věnovat. Od tvorby tanečních choreografií až po softwarové návrhy interiérů.

Kampaň Made With Code je podle Lucy Sandersové z Národního centra pro informační technologie zásadní moment, který může pomoci v dlouhodobějším spektru vychovat více „ajťaček“. Snahu uvítala i hlavní viceprezidentka hudebního kanálu YouTube Susan Wojcicki. Vedle sociálních a ekonomických nevýhod spojených s malým počtem žen v počítačovém odvětví si postěžovala i na nedostatek ženských kolegyň.

„Konec konců informační technologie pomáhají tvořit budoucnost,“ říká Chelsea Clintonová, která na čtvrteční události reprezentovala Clinton Foundation. „Pokud přemýšlíme o budoucnosti, je zřejmé, že musíme udělat víc pro to, aby pro sebe dívky a ženy viděly v počítačovém odvětví reálnou možnost uplatnění.“

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz