Charlie Hebdo bude v Česku za 140 Kč, zřejmě příští týden
Obrovský zájem o výtisk
Dovozce a distributor zahraničního tisku CZ Press bude prodávat francouzský týdeník Charlie Hebdo za 140 korun. Očekává, že první výtisky přijdou na stánky na začátku příštího týdne. Zákazníci, kteří si titul objednali, jej obdrží doporučeně poštou. ČTK to dnes řekl Štěpán Brožek z CZ Press. Časopisu, jehož pařížská redakce se před týdnem stala terčem krvavého teroristického útoku, pro český trh distributor objednal 1500 kusů.
"Časopisy zatím nemáme. Náš dodavatel, který je z Francie, je bude mít dneska ve skladu, zítra by měly být v Německu. Nejspíš až příští týden dorazí k nám," řekl Brožek. "První výtisky půjdou na stánky, ale nebude jich mnoho," uvedl s tím, že kvůli velkému zájmu bude titul přicházet postupně a zatím je od dodavatele potvrzených prvních 100 výtisků.
Časopis bude k dostání ve stáncích se zahraničním tiskem. Objevit by se tak měly ve stáncích provozovaných společností HDS, tedy v sítích Relay a Inmedio, ale i u nezávislých prodejců, s nimiž CZ Press spolupracuje.
Čtěte také: Je to provokace, kritizoval turecký premiér nové číslo Charlie Hebdo
O první část z původně plánovaného třímilionového vydání satirického časopisu Charlie Hebdo byl ve Francii ve středu, během prvního dne, kdy se do prodeje dostalo asi 550.000 kusů, velký zájem. Náklad byl proto zvýšen na pět milionů. Cena výtisku na francouzském trhu je tři eura (85 korun).
Podle dostupných informací bylo do zhruba 25 zemí světa, kde Charlie Hebdo vyšel v šesti jazykových mutacích, odesláno na 300.000 kusů časopisu. Celkový výnos z darů, z prodeje a z nových předplatitelů, jejichž počet vzrostl z necelých 7000 na 120.000, by mohl podle odhadů činit kolem deseti milionů eur.
Číslo s další karikaturou proroka Mohameda vyšlo přesně týden poté, kdy islámští radikálové redakci časopisu částečně vyvraždili. Mnozí muslimové obviňují list z urážení proroka, jehož zpodobování v jakékoli formě islám zapovídá. Koupí nového čísla lidé podle komentářů vyjadřují solidaritu s redakcí.