Regal Burger začal stánkem na Pohodě, teď má velké plány

FUNDLIFT

Regal Burger začal stánkem na Pohodě, teď má velké plányNOVÉ
Josef Bardík Foto:

Foto: Regal Burger

3
Ekonomika
  • Jaroslav Průcha
Sdílet:

Fast casual je nejrychleji rostoucí segment v oblasti gastronomie. Souvisí s tím, kam dnešní doba směřuje. Regal Burger, který vyrostl z festivalového prostředí, cílí na skupinu lidí, kteří dbají na kvalitu stravy, ale zároveň si ji chtějí vychutnat. Serveru Roklen24 to řekl zakladatel Regal Burger Jozef Bardík.

Počátky Regal Burger sahají do roku 2013. Můžete přiblížit, jak vše začalo?

Vše začalo na festivalu Pohoda, kde jsme měli otevřenou kavárnu, jejíž výtěžek šel na podporu jedné neziskové organizace. Tuto kavárnu jsme měli ve spolupráci s bratranci, kteří měli malý stánek s hamburgery. Vzhledem k úspěchu prodeje na festivalu jsme se rozhodli otevřít burgrárnu také jako kamenný obchod. Koncem roku 2013 jsme si pronajali náš první prostor v ulici Palackého v centru Bratislavy a po několika měsících práce na brandingu, přestavbě provozu, dořešení dodavatelů a podobně jsme v lednu 2014 otevřeli. Byl to obrovský úspěch, hned první den jsme měli dvakrát vyprodáno.

Na festivalu Pohoda jste v roce 2013 otevřeli stánek. Prodáváte burgery na festivalech ještě nyní?

Ano, Regal Burger vyrostl z festivalového prostředí a minimálně na Pohodě plánujeme dlouhodobou účast. Poslední dva roky jsme na tomto festivalu byli s naším autobusem – přestavěnou Karosou z roku 1976, kde jsme v obou letech udělali více než 10 tisíc porcí burgerů a hranolek. Kromě toho jsme letos koupili nový foodtruck, se kterým jezdíme na další festivaly. Tento rok jsme byli například v Hradci Králové na Rock for People, ale i na dalších akcích v Praze na Náplavce apod.

Kolik máte nyní poboček?

Máme čtyři pobočky v ČR a tři pobočky v SR, které jsou otevřené. Další dvě mají v současnosti podepsané nájemní smlouvy a začalo se s přestavbou. Kromě toho máme i foodtruck na menší akce a velký autobus na větší festivaly.

Uvádíte, že koncept Regal Burger přichází na vlně trendu fast-casual fast-foodu kombinující nejkvalitnější suroviny a rychlost obsluhy. Můžete to našim čtenářům přiblížit?

Fast casual je nejrychleji rostoucí segment v oblasti gastronomie. Souvisí s tím, kam dnešní doba směřuje – lidé mnohem víc dbají na to, co jedí, a snaží se žít zdravěji. Když se jdou najíst, tak už nechtějí fast foodový produkt, který je vyrobený ze zmraženého masa z jiného světadílu. Chtějí vědět, co jedí, kde to bylo vyrobeno a zároveň chtějí, aby to bylo čerstvé. Toho se v minulosti dalo dosáhnout jen v kvalitních restauracích. Dnes jsme schopni přinést absolutně čerstvý produkt z masa v BIO kvalitě vyrobený až na objednávku zákazníka i v shopping centru, a to v čase do sedmi minut, což je klíčové pro obsloužení zákazníka například při pracovní pauze na oběd.

Jak chcete konkurovat velkým fastfoodovým řetězcům?

Jde to především výrazným zvýšením kvality poskytovaného produktu při zachování dostatečně krátké doby výroby jídla, i když burger vyrábíme vždy na objednávku. Věříme v čerstvost, takže dodavatelský řetězec máme nastavený tak, abychom maso nemuseli mrazit (to standardní řetězec, ale ani většina menších konkurenčních burgráren nedokáže) a zároveň ho máme v BIO kvalitě, aby zákazník věděl, že dostává to nejlepší hovězí, housky pak dostáváme dvakrát denně od pekaře a burgery děláme přímo na objednávku zákazníka. Zde jsme se ale zaměřili i na optimalizaci receptů a procesy a vybavení tak, aby zákazník dostal svůj čerstvě připravený burger v rekordním čase (například máme kvalitně zavírací grily, které zvyšují rychlost grilování na dvojnásobek proti běžným otevřeným grilům, máme vlastní informační systém, který má čtyři obrazovky v provozu a umožňuje začít přípravu burgeru hned, jak ho pokladník odklikne před zákazníkem). Čerstvost v kombinaci s rychlostí znamenají, že nemáme největší menu, snažili jsme se ho ale nakombinovat tak, aby si každý milovník burgerů našel svoji oblíbenou chuť. Zároveň máme Chef burger, který se pravidelně mění a přináší zákazníkům vždy něco nového.

Jak se chcete odlišovat od dalších konceptů fast-casual, které burgery nabízejí?

Existuje přirozeně mnoho jiných fast foodových konceptů, stejně jako kvalitních burgerových restaurací. Nevíme ale o žádném jiném řetězci, který by byl schopný dělat burgry z čerstvého nemraženého masa v BIO kvalitě v době přípravy, kterou dosahujeme v našich provozovnách.

Cílovou skupinu konceptu Regal Burger tvoří věková kategorie 18-35 let, tedy zákazníci označovaní jako mileniálové. Proč právě oni?

Je to skupina lidí, kteří dbají na kvalitu stravy, ale zároveň si ji chtějí vychutnat. Regal Burger má absolutně čerstvé suroviny a maso v BIO kvalitě. Zároveň jsou to také lidé, kteří nemají příliš času – a když vyběhnou ze své kanceláře třeba na oběd, musí se dobře a kvalitně najíst do 30 minut. A to je to, co jim poskytujeme.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Regal Burger má tři koncepty poboček pro obchodní centra. Čím se liší?

Díky optimalizaci procesu přípravy burgerů se umíme přizpůsobit a udělat malý stánek, kterému stačí 10 až 20 metrů čtverečních + přístup k elektřině a vzduchotechnice (příkladem je Eurovea v SR). Umíme zařídit standardní fast-foodovu provozovnu, která může být umístěna ve food-courte (Fresh market v SR nebo Černý Most v ČR, kde jsou i místa k sezení), a umíme zařídit i prémiovou provozovnu kombinovanou s kavárnou tak, jak ve Fashion Areně nebo nejnovější v Bratislavě v Auparku.

V červnu jste vstoupili na Fundlift a říkáte si o pět milionů korun. Na co chcete finance použít?

Peníze plánujeme použít na výstavbu dalších dvou provozoven v ČR. Cílem je mít do konce roku otevřené minimálně další tři provozovny – zbytek dofinancujeme z vlastních zdrojů.

Jozef Bardík je absolventem Univerzity Komenského v Bratislavě, obor strategický management. Z počátku působil v poradenské společnosti Deloitte, později jako analytik v divizi corporate finance nadnárodní poradenské společnosti McKinsey & Company nebo také v private equity fondu Advent International. Po návratu na Slovensko se pustil do vlastních investičních aktivit, mimo jiné v oblasti gastronomie, kde spoluvlastní Regal Burger, Tale of Brew, Colonial Café, Piešťanský pivovar a další. Kromě toho investoval také do technologických a jiných startupů ve střední a východní Evropě, Indii a USA. V Regal Burgeru zastává pozici CEO a nyní se soustředí na expanzi na zahraniční trhy (Rakousko, Střední Východ).

Čtěte také: Guláši odzvonilo. Pochutnávejte si a vydělávejte na Regal Burger

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články