Reklamní lobby v Praze ohrožuje volby, varuje Schwarzenberg

Reklamní lobby v Praze ohrožuje volby, varuje Schwarzenberg 2
Domov
Filip Nachtmann
Sdílet:

Do vyhroceného sporu mezi pražským primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) se v pondělí vložil i šéf TOP 09 Karel Schwarzenberg. Válku o podobu reklamy v hlavním městě označil za zásah reklamních agentur do boje o budoucí směřování města. Je podle něj vážně ohrožen průběh blížících se voleb.

„Jako občan této země se v posledních dnech vskutku obávám o demokratický průběh následujících voleb. Jsem ve volebním klání zvyklý na podpásové údery. Sám jsem jich během své prezidentské kampaně zažil mnoho. To, co se ale v těchto dnech děje v Praze, se naprosto vymyká demokratické soutěži,“ řekl Schwarzenberg ke sporu Hudečka a SPVR o nové pražské stavební předpisy. Ty regulují velkoformátovou reklamu ve městě, podle svazu ale oproti ostatním zvýhodňují jedinou firmu – JCDecaux.

Svaz, za nímž stojí hlavně společnost BigBoard a který kontroluje více než šedesát procent trhu s venkovní reklamou, kvůli sporu před dvěma týdny dokonce přelepil všechny Hudečkovy reklamy na svých plochách. nyní už si i zaplatil inzerci v novinách, spustil webové stránky proti Hudečkovi a umísťuje vlastní billboardy.

O přelepování primátorovy předvolební reklamy čtěte více: Hudečkovi v Praze přelepí reklamu. 'Útočí na nás lobby'

Podle Schwarzenberga šlo ale o jasný zásah několik reklamních agentur a lobbistů do předvolebního boje: „Firmy, které léta vydělávaly na úkor města, zničily domluvené reklamní plochy s primátorem Tomášem Hudečkem a zahltily Prahu ohromnými billboardy s pomlouvačnou kampaní. A to v takové míře, jaká u nás nemá obdoby. Jsou to čisté lži. A je to pomsta za to, že současné vedení Prahy si ve svém úporném boji proti kmotrům a zažitým mafiánským metodám na tyto společnosti ze skupiny BigBoard došláplo.“

Ve sporu o venkovní reklamu už ale zdaleka nejde pouze o přelepování billboardů. Kvůli hádce se možná v nejbližších dnech rozpadne Asociace venkovní reklamy a jak informoval deník ECHO24.cz minulý týden, svaz přišel s varováním, že státu může po naběhnutí nových stavebních předpisů hrozit miliardová arbitráž. Ozval se totiž jeden ze zahraničních vlastníků holdingu BigBoard.

O hrozící arbitráži čtěte: Kvůli válce o pražské billboardy hrozí státu miliardová arbitráž

Šéf TOP 09 a bývalý ministr zahraničí varuje, že boj proti jeho primátorovi může narušit demokratická pravidla v zemi, a to ve prospěch soukromých zájmů a údajných pochybných kšeftů. „Ničení demokratické soutěže politických stran v předvolební kampani je naprosto nepřijatelné. O volebním výsledku musí rozhodovat voliči a ne velké peníze a jejich majitelé,“ uzavírá Schwarzenberg.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Potřebujeme víc Mikeů Tysonů!

KOMENTÁŘ

Stárnutí má svoje výhody. Například člověka přivádí k tomu, aby nacházel vzory a inspirace ve zdrojích dříve nečekaných. Tím se dostávám k Mikeu Tysonovi, plus ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz