Wall Street Journal končí s printem v Evropě a Asii
Digitalizace předplatného
The Wall Street Journal, americký ekonomický deník, ve čtvrtek 28. září oznámil, že zavírá tištěné edice pro Evropu a Asii. Zprávu přinesla agentura Bloomberg. Poslední evropské číslo vyšlo v pátek, v Asii skončí jeho prodej za týden. Tištěné edice zavírají kvůli klesajícím příjmům z inzerce, za uplynulé čtvrtletí tržby totiž klesly o 12 % a za celý rok 2015 dokonce o 20 %.
Čtenáři deníku se přesouvají na internet, kde Wall Street Journal jako jeden z prvních zavedl paywall. Nejdříve v jemnější verzi, kdy se například z Googlu dalo k obsahu dostat zdarma, a nakonec obsah zpoplatnil zcela.
Deník má v současné době 1,3 milionu digitálních předplatitelů. Dalších 110 tisíc se přidá každý kvartál. Jeho strategie „WSJ 2020“ rozvíjí zejména mobilní aktivity a utlumuje právě tištěné.
Aktuálně stojí tříměsíční předplatné pouze jedno euro. Poté se cena z této akční nabídky zvedne na 29 eur za měsíc.