Pošta chce lovit mladé přes YouTube. Zatím však budí posměch
Videa místo zlepšení služeb
Česká pošta spustila ve čtvrtek vlastní YouTube kanál, přes který chce prezentovat své služby mladým lidem. Jako moderátora si vybrala interního zaměstnance, zpěváka Juliana Záhorovského. Ten na videích nosí sluneční brýle a žlutou paruku. Pokus o zábavnou prezentaci pošty ale vzbudil spíš posměch.
Vysílání nese název ČPTV a je laděné ve firemních žlutých barvách. Na první videu nesoucím název „Poprvééé“ vystupuje generální ředitel České pošty Martin Elkán. V rozhovoru se Záhorovským vysvětluje, co vedlo k vytvoření kanálu. „Chceme se přizpůsobovat trendům, chceme aby lidi vnímali poštu jinak,“ říká Elkán. Videa mají obsahovat rady a tipy usnadňující orientaci ve službách České pošty.
Ve druhém díle s názvem „Vyvolávák“ Záhorovský prezentuje vyvolávací systém, který používají všechny větší pobočky již několik let. Jedinou novinkou je tak rychlejší snímání emailem zaslaného čárového kódu, který skener přečte i na displeji telefonu.
Záhorovský prokládá vysílání „vtipy“ o ředitelově výšce nebo o pozdravech koloběžkářů. Za to pak sklidil od diskutérů posměch. „Dá se tu někde zabít?“ ptal se teplický radní Dominik Feri (TOP 09). „Copak o to, já bych vás rád vnímal jinak. Jenže si prostě vždycky vybavím tu poštu, na které je sice šest přepážek a čeká třicet lidí, ale za třemi přepážkami není vůbec nikdo a za dvěma z těch zbývajících slečna se soustředěným výrazem razítkuje dopisy. Mohli byste mi dát nějakou radu, jak tam nečekat i tři čtvrtě hodiny?“ přidal se další z diskutérů.
Vedení České pošty však věří, že si videa své publikum najdou, navzdory prvotním negativním reakcím. „Jsme rádi, že YouTube kanál i videa měly takovou publicitu na hlavních zpravodajských serverech, co se týká komentářů pod těmito texty, tak internetové diskuze jsou od toho, aby tam lidé kritizovali a nadávali. Věřím, že si kanál své diváky najde,“ uvedl tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
K pověření interního zaměstnance sáhla Česká pošta kvůli úsporám. „Externí agenturu jsme si nenajali z toho důvodu, že by to generovalo další náklady, což je zbytečné, když jsme schopni YouTube kanál spravovat a sami vytvářet obsah,” vysvětluje Vitík. S natáčením videí plánuje Česká pošta pokračovat i nadále.