11 tisíc korun za oběd. Restaurace omylem strhla z karty částku v librách

Špatně nastavený terminál

11 tisíc korun za oběd. Restaurace omylem strhla z karty částku v libráchNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Kontrolujete někdy na terminálu měnu, když platíte kartou? Většina lidí spíše kontroluje jen částku a hned zaplatí. Stejně to měl Michal Pospiech z Ostravska, který chtěl v restauraci uhradit svůj oběd. Obsluha však nastavila špatnou měnu a oběd se tak několikanásobně prodražil. Informoval o tom server iDnes.cz.

Michal Pospiech si v restauraci Golf Park Lhotka dal pozdní oběd, limonádu a kafe. Když šel uhradit 340 korun, rozhodl se pro platbu kartou. Zkontroloval částku a zaplatil. Když chtěl v té samé provozovně zaplatit o tři dny později, karta byla zamítnuta z důvodu nedostatku peněz. Pospiech posléze doma zjistil, že z účtu zmizelo 11 tisíc korun.

Důvodem byla chybně nastavená měna, místo v korunách proběhla transakce v librách. „Restaurace dohledala účtenku z terminálu, kde je viditelné, že odečetli 340 GBP. Jednalo se o mou nepozornost. Kdybych si toho všiml na účtence z terminálu ihned, tak jsem to mohl řešit okamžitě,“ řekl serveru iDnes.cz Pospiech.

Restaurace pak platbu stornovala a peníze Pospiechovi vrátila. Podle vyjádření majitele restaurace Petra Konečného nastala chyba na jejich straně. Platbu podle něj přijímala nová servírka bez zkušeností, která udělala chybu. Na platebním terminálu, který restaurace používá, je totiž velmi snadné omylem zaměnit měnu.

„Vždy jsem si při platbě kartou kontroloval danou částku na lístečku, ale je pravda, že mě nenapadlo nikdy zkontrolovat měnu. Kdyby na lístečku bylo napsané 11 tisíc, tak to člověka hned trkne, ale když vidí, že se částka shoduje, nemusí si všimnout rozdílné měny,“ napsal Pospiech do facebookové skupiny Ostrava, kde se svěřil se svým příběhem.

Původně se totiž bál, že to daná restaurace udělala schválně a chtěl varovat ostatní. Při zamítnutí karty při druhé návštěvě prý totiž byly opět nastaveny libry. To však majitel restaurace Konečný odmítá, nemá prý něco takového zapotřebí. Podle vyjádření bank jsou takové omyly vzácné, ale občas se stávají. Pak doporučují poškozeným se co nejrychleji obrátit na obchodníka.  

Čtěte také: V Praze končí parkovací lístky a karty. Platby budou elektronické

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články