Nissan Pulsar: Rozumová volba pro vaši garáž

NISSAN

Nissan Pulsar: Rozumová volba pro vaši garážAUTO TEST 8
Auto
  • František Vahala
Sdílet:

Nissan má na evropské půdě dlouhodobě dobré jméno a už nějaký čas se u něj všechno točí hlavně kolem úspěšného modelu Qashqai. Přesto však Nissan přímo pro starý kontinent vyvinul auto, které má konkurovat VW Golfu, Toyotě Auris a dalším. Jmenuje se Pulsar.

Jen stručně k historii – Pulsar je název, který patří k Nissanům už od konce 70. let: v roce 1978 byla představena první generace, tehdy jako tří- a pětidveřový liftback. Následovaly další verze a generace, z nichž jen některé se dostaly do Evropy. Případ nového modelu je ale opačný…

Novinka je nabízena jako pětidveřový hatchback, a to pouze v Evropě – podle dosavadních informací se nebude prodávat ani v Rusku. Vyrábí se v továrně ve Španělsku, která má kapacitu asi 65 000 aut ročně. To není nijak extrémně ambiciózní plán, ale alespoň nehrozí, že by se Nissan nějak výrazně spálil v případě neúspěchu modelu. To by se však dle prvních dojmů konat nemělo…

Docela velké auto

Už při prvním pohledu jsem příjemně překvapen kvalitou zpracování, ale i celkovou vizuální stránkou modelu. Když se k Pulsaru přiblížíte, uvědomíte si, že je to vlastně docela velké auto – s rozvorem 2,7 metru, který sice designéři úspěšně maskují, a vyšší střechou (přes 150 cm) je to velký hatchback s velmi prostorným interiérem. Neplatí to jen o dobře poskládaném a ergonomicky příjemném prostoru vepředu, hodně místa mají zejména pasažéři vzadu. Hlavně místo pro nohy a hlavu je v tomto segmentu zřejmě nepřekonatelné. A pak kufr: přitažlivých 385 litrů se dá ještě výrazně zvětšit sklopením sedadel. V segmentu nadprůměrná hodnota.

Co se týče techniky, Pulsar má podvozek spojující v sobě přední zavěšení typu McPherson s jednoduchou torzní nápravou se zkrutným stabilizátorem vzadu. Běžná výbava, žádné složitosti. Na silnici celek funguje dobře, nerušivě. Jelikož jsem testoval nejsilnější benzinovou variantu s výkonem 190 koní, podběhy vyplňovaly 17palcová kola s nižšími pneumatikami. Ovšem ani ty nedokázaly zkazit pocit pohodlí, který při jízdě po českých cestách panoval v tichém interiéru. Od kol ke mně nedoléhaly žádné rázy, v zatáčkách se karoserie jen minimálně nakláněla a celé auto se tak příjemně pohybovalo, že mi to dělalo radost. A navíc, kromě dobře nastavených brzd bych rád vyzdvihl precizní řízení – už dlouho jsem v autě této třídy necítil tak dobře dění pod předními koly…

Parádní motor

I když název Pulsar by zřejmě dobře seděl k placatému sporťáku, ve skutečnosti je hatchback volbou spíše rozumovou. Na nic si nehraje, čemuž odpovídá i nabídka pohonných jednotek – pod kapotou lze najít tři čtyřválce, základní (ale skvělý) motor 1.2 DIG-T (115 k), prověřenou naftovou jednotku (od Renaultu) 1.5 dCi (110 k) a konečně čtyřválec 1.6 DIG-T s turbodmychadlem, který dodává předním kolům nadprůměrných 190 koní a 240 Nm točivého momentu. Všechny jednotky splňují současnou emisní normu Euro6. Motor je spojen s přesnou, leč lehce zadrhávající šestistupňovou převodovkou. Upřímně řečeno, motor je sice možná pro tento typ auta trochu zbytečný, ale jede parádně. Táhne již od nízkých otáček, má příjemný, sytý zvuk a dodává výbornou dynamiku pro bezpečné předjíždění (zrychlení na stovku zabere 7,7 s). Dosáhnout slibované (ale asi nereálné) spotřeby 5,7 l / 100 km se mi sice nepodařilo, ale ani průměr 7 až 7,5 l / 100 km nepovažuji vůbec za špatný.

Technology
Dnes se nové auto neobejde bez balíčku technologií, které by (alespoň dle výrobců) měly přispívat ke zvýšení bezpečnosti. Nissan nabízí sadu Technology, která obsahuje systém NissanConnect (audio a info rozhraní), panoramatický parkovací systém AVM, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a systém Safety Shield. Pod tímto názvem se skrývají dvě technologie – laserový paprsek a „inteligentní“ software, který data zpracovává. Laserový skener monitoruje okolí vozu v úplném okruhu 360° a neustále kontroluje přítomnost překážek, jiných aut, potenciálních rizik a dopravních značek či signalizací. Software poté na tyto hrozby reaguje a v případě potřeby varuje řidiče. Kontroluje boční vzdálenost, vjezd do křižovatky a odbočování a objíždění a monitorování protijedoucích vozidel.

Nissan v současné době novinku nabízí za cenu od 299 900 Kč (při využití financování), přičemž akční cena modelu Visia 1.2 DIG-T činí 329 000 Kč. Jelikož testovací vozy jsou většinou velmi dobře vybavené, testoval jsem nejlepší výbavu Tekna s nejsilnějším motorem a v tomto případě cena činila 577 000 Kč (obsahovala řadu různých paketů včetně navigace, parkovací kamery či dvouzónové klimatizace). V rámci současné akce týkající se výprodeje skladových vozů vyrobených v roce 2014 můžete tento model koupit se zajímavou slevou za 502 000 Kč. Vrcholná motorizace ovšem určitě nebude nejprodávanější, dá se čekat, že většina zákazníků sáhne právě po motoru 1,2 litru či 1,5 litru (nafta). Nissan nastavil cenovou politiku střízlivě a nabízí solidní kus auta, které ničím neuráží, je pěkně poskládané a příjemně jezdí. To určitě není špatný návrat do pole nižší střední třídy, kde panuje drsný konkurenční boj zavedených značek. Zároveň se v případě Pulsaru nejedná o mainstream, ale o přitažlivé, neokoukané auto.

Plusy:

Výkonný motor, prostorný interiér, řízení, pohodlný podvozek, celkové zpracování

Minusy:

Horší výhled přes A-sloupek a šikmo dozadu, odpor při přechodu přes neutrál

Verdikt:

Auto, které neslibuje neuskutečnitelné, na nic si nehraje, ale jako celek funguje velmi příjemně. Musím říct, že jsem nečekal, že se na první pokus reinkarnace Pulsaru tak dobře povede. Nevím, zda se dokáže prosadit proti zavedené konkurenci, ale rozhodně na to má. V rámci modelové řady vyzdvihuji zejména vnitřní prostornost, ergonomii ovladačů, zpracování a přesné, rychlé řízení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články