Lidl ustupuje a po kritice změní kontroverzní „řecké“ obaly
řecký týden
- red,
Německá centrála firmy Lidl oznámila, že urychleně změní obaly svých výrobků z akce Řecký týden. Ty se staly terčem ostré kritiky kvůli záměrnému odstranění křížů z kopulí ortodoxních chrámů na řeckém ostrově Santorini. Informoval o tom německý server Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je nám líto, pokud jsme balením výrobků privátní značky Eridanous vyvolali nevoli našich zákazníků. Nikdy nebylo a nikdy ani nebude naším záměrem vyjadřovat našimi produkty nebo jejich obaly ideologické pozice,“ uvedl německý Lidl, který ale ještě minulý týden mluvil zcela jinak.
Firma tehdy tvrdila, že „politika společnosti brání používání náboženských symbolů, aby nedošlo k vyloučení jakékoliv náboženské víry“.
Lítost nad tím, že na reklamních letácích byly kříže vyretušovány vyjádřilo vedení firmy v německém Neckarsulmu již v úterý.
„Je nám velice líto, že aktuální design (obalu) vyvolal nespokojenost. Není za tím žádný špatný úmysl,“ uvedla podle agentury DPA Isabela Lehmannová. Poukázala přitom na skutečnost, že se dotyčné zboží prodává už deset let po celé Evropě a jeho obal se neustále obměňuje.
V neděli tento krok obchodního řetězce odsoudil mimo jiné český kardinál Dominik Duka. Český Lidl se prostřednictvím mluvčí Zuzany Holé za nedopatření omluvil už v pátek a od německé centrály se distancoval.
Podle kardinála Duky jde o bezprecedentní a nekulturní akt. Mluvčí Lidlu Holá už v pátek uvedla, že součástí jeho obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Dodala, že aktuální zkušenost bude firma do budoucna brát při tvorbě dalších návrhů obalů v potaz.